شرح مجروحیت حسین مرتضی و وقایع سوریه از زبان خودش

شرح مجروحیت حسین مرتضی و وقایع سوریه از زبان خودش
سه شنبه 18 مهر 1391 - 11:39

دمشق (العالم)- هياتي از رسانه هاي ايران با "حسين مرتضي" مدير دفتر شبكه العالم در دمشق، در بيمارستاني در تهران كه وي در آن بستري بود، ديدار كرد.

مدير دفتر شبكه العالم در دمشقچندي پيش حين پوشش حوادث سوريه، توسط گروههاي مسلح در اين كشور مجروح شده است.

مرتضي كه پس از ديدار هيات رسانه هاي ايراني با وي، از بيمارستان مرخص شده حادثه مجروح شدن خود و شهادت خبرنگار شبكه پرس تي وي ،همكار خويش، را  بيان كرد.

وي گفت: مايا ناصر با شليك تك تيراندازها به شهادت رسيد در حالي كه هر دو ملبس به لباس خبرنگاری بوديم و به خوبي مشخص بود كه خبرنگار هستيم.

"حسين مرتضي" در گفت و گو با شبكه خبري العالم نيز اظهار داشت: با توجه به اين كه ما لباس غير نظامي بر تن داشته و دوربين نيز در دست داشتيم كاملا در منطقه شناخته شده بوديم اما با اين حال مورد حمله مستقيم قرار گرفتيم و يك تك تيرانداز به ما شليك كرد كه يك گلوله به لگن خاصره من و چندين گلوله نيز به گردن مايا ناصر خبرنگار پرس تي وي اصابت كرد،كه پس از آن وي در كنار من بر زمين افتاد و تلاش كرد تا با من سخن بگويد اما نتوانست و فقط به من نگاهي كرد و لبخند زد.
 
وي افزود: آمبولانس ها تلاش كردند خود را طي 12 دقيقه به محل مجروح شدن من و شهادت مايا ناصر برسانند اما موفق نشدند زيرا تك تيراندازها به سوي آن شليك مي كردند.

يكي از خبرنگاران درباره درگيري سوريه و دلايل هدف قرار گرفتن مرتضي و خبرنگار پرس تي وي مطالبي را بيان كرد.

"عباس اصلاني" مدير امور بين الملل خبرگزاري فارس در گفت و گو با العالم اظهار داشت: وقايع  سوريه تامين كننده منافع غرب است و براي رسيدن به آن همه ابزارها را به خدمت خواهد گرفت بنابر اين بيان همه حقايق به نفع رسانه هاي طرفدار كشورهاي غربي نيست.

وي افزود: به همين دليل خبرنگاران هر رسانه اي كه تلاش كنند حوادثي را كه با منافع غرب سنخيت ندارد، بيان كنند، هدف گروه هاي مسلح مورد حمايت غرب قرار خواهند گرفت كه مرتضي و همكار وي نيز قرباني آن شدند.

حسين مرتضي از دلايل ادامه فعالیت و انجام رسالت خود در مناطق بسيار خطرناك سخن گفت و افزود: به همان دليلي كه در ژوئيه سال 2006 براي پوشش حمله رژيم صهيونيستي به جنوب لبنان به منطقه اعزام شدم، اکنون نیز فعالیت خود را پی می گیرم زیرا معتقدم كه اين جنگ نيز در ادامه همان نقشه دشمنان و مكمل آن است.
 
وي درخصوص برنامه ريزي براي ادامه ماموريت خود در سوريه نيز خاطرنشان كرد: مهم ترين مساله براي من اين است كه در اولين فرصت براي ادامه فعاليت خود به دمشق اعزام شوم.
tt-9-22:13 

پربیننده ترین خبرها