اذعان مسئول سعودی به خرید مخالفان سوریه

اذعان مسئول سعودی به خرید مخالفان سوریه
سه شنبه 18 مهر 1391 - 14:22

يکي از مديران رسانه‌اي سعودي اذعان کرد که پيشنهادهاي مالي هنگفتي به مسئولان ارشد سوري براي جدايي از نظام سوريه ارايه مي شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالرحمن الراشد" مدیر شبکه "العربیه" و روزنامه "الشرق الاوسط" در مطلبی ادعا کرد: "شخصیت‌های بزرگی مانند وزیر امورخارجه و مشاور رسانه ای بشار اسد، کسانی هستند که با پیشنهادهای مالی هنگفت دمشق را بدون بازگشت ترک خواهند کرد".

اذعان این مسئول رسانه‌ای سعودی به پیشنهادهای مالی هنگفت برای جدا شدن مسئولان سوری، در حالی مطرح می شود که تا پیش از این رسانه‌های غربی و رسانه‌های همسو با آنها در منطقه مدعی می‌شدند، تنها دلیل جدا شدن شخصیت‌هایی مانند "ریاض حجاب" نخست وزیر فراری و "مناف طلاس" از افسران فراری از سوریه، و یا برخی دیگر از کسانی که تا پیش از این هیچ نامی از آنها در سوریه شنیده نشده بود، به دلیل مخالفت آنها با نظام بوده است.

همچنین ادعای این رسانه ها در خصوص جدا شدن گسترده نظامیان و ارتشی ها از نظام سوریه درحالی مطرح می شود که طبق اعتراف اخیر روزنامه آلمانی "دی ولت" در سوریه فقط 5 درصد از عناصر مسلح و تروریست، سوری هستند.

این روزنامه آلمانی به نقل از کارشناسان امنیتی این کشور نوشت: نسبت سوری ها در "ارتش آزاد" (گروه های مسلح) از 5 درصد فراتر نمی رود، و بقیه این عناصر بیگانه هستند.

روزنامه "دی ولت" تأکید کرده است که دستگاه اطلاعاتی آلمان، گزارشی رسمی در خصوص تابعیت عناصر مسلح موسوم به "ارتش آزاد" در سوریه و تعداد دقیق و محل تمرکز آنها در مناطق مختلف این کشور در اختیار دارد.

یکی از اعضای دستگاه اطلاعاتی آلمان به این روزنامه گفت، بیشتر عناصر مسلح در سوریه وابسته به گروه های افراطی لیبیایی، و چند کشور دیگر آفریقایی هستند که با حمایت رسمی چند کشور عربی برای تأمین نیازهای مالی و لجستیکی به سوریه اعزام می شوند.

عربستان و قطر به دلیل حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه های مسلح و تروریست و کمک به آموزش و سازماندهی آنها در مناطق مرزی ترکیه با سوریه، آز متهمان اصلی ادامه بحران و جنگ در سوریه هستند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها