«عمران خان»: رسیدگی به مشکلات مناطق قبایلی اولویت دولت پاکستان است

«عمران خان»: رسیدگی به مشکلات مناطق قبایلی اولویت دولت پاکستان است
پنج‌شنبه 12 مهر 1397 - 10:21

نخست وزیر پاکستان در دیدار نمایندگان مناطق قبایلی این کشور گفت: پیشرفت این منطقه و ادغام آن در ایالت خیبرپختونخواه از اولویت‌های دولت است.

العالم- آسیا 

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان در دیدار با نمایندگان مناطق قبایلی این کشور گفت: پیشرفت این منطقه و ادغام آن در ایالت خیبرپختونخواه از اولویت‌های دولت است.

وی افزود: مردم مناطق قبایلی مشکلات زیادی را تحمل کرده‌اند و زمان آن رسیده است که نمایندگان این مناطق برای حل مسائل موجود ایفای نقش کنند.

مناطق قبایلی پاکستان یا «فاتا» شامل هفت منطقه با نام‌های «کرم»، «وزیرستان شمالی»، «وزیرستان جنوبی»، «مهمند»، «خیبر»، «اورکزی»، «باجور » و 6 منطقه مرزی «دیره اسماعیل خان»،«بنو»، «کوبات»، «لکی مروت»، «پیشاور» و «تانک» است، که از زمان استقلال این کشور از مزایای شهروندی مانند شهروندان شهرهای بزرگ پاکستان محروم و تحت نظارت قانون سختگیرانه فدرال هستند.

مناطق قبایلی منطقه‌ای نیمه‌خودمختار در کشور پاکستان است. این مناطق از شرق با ایالت خیبر پختونخوا، از جنوب با بلوچستان پاکستان و از غرب و شمال با افغانستان همسایه است.

اداره این منطقه به طور مستقیم بر عهده دولت فدرال پاکستان است و ساکنان این منطقه نمایندگانی در پارلمان پاکستان دارند اما مصوبات پارلمان در این منطقه با رضایت رئیس‌جمهور این کشور اجرایی می‌شود.

با اینکه موضوع ادغام مناطق قبایلی پاکستان به ایالت خیبرپختونخواه در محافل سیاسی  مطرح می‌شود اما اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است. 

فارس

پربیننده ترین خبرها