درخواست مجلس اعلای عراق برای تشکیل کابینه ملی و فرامذهبی

درخواست مجلس اعلای عراق برای تشکیل کابینه ملی و فرامذهبی
پنج‌شنبه 12 مهر 1397 - 12:10

یکی از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق با تأکید بر لزوم تشکیل یک دولت ملی در این کشور، اظهار داشت که کابینه آتی باید بر اساس همکای بین گروه‌ها و اقشار مختلف عراق باشد.

العالم-عراق

 «باقر الزبیدی» از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق پیروزی «برهم صالح» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تبریک گفت.

الزبیدی ضمن تبریک به «عادل عبدالمهدی» به خاطر مأمور شدن وی به تشکیل کابینه، تأکید کرد که عبدالمهدی انسان مناسبی برای مرحله آتی است.

پایگاه خبری «العراق الیوم» گزارش داد که الزبیدی از عبدالمهدی خواسته است «دولت ملی را تشکیل دهد که مؤید اصلاحات و فراطایفه‌ای باشد».

این مسئول عراقی همچنین از عبدالمهدی خواست که کابینه آتی بر اساس همکای بین گروهها و اقشار مختلف عراق باشد و بتواند مسئولیت مرحله پسا آزادسازی عراق از دست عناصر تروریستی داعش را بر عهده گیرد.

الزبیدی همچنین از تلاشهای پارلمان عراق برای برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهور این کشور در چارچوب زمانی قانون اساسی قدردانی کرد.

وی از رئیس جمهور عراق خواست که تمامیت ارضی آن را حفظ کرده و به قانون اساسی این کشور پایبند باشد. الزبیدی در پایان تأکید کرد که در مرحله آتی همه باید تلاش کنند که عراق مرحله جدیدی را آغاز کند.

 برهم صالح شامگاه سه‌شنبه هفته جاری با کسب ۲۱۹ رأی از سوی نمایندگان پارلمان عراق به سمت ریاست جمهوری این کشور انتخاب شد.

در همین راستا، «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، رئیس جمهور شدن برهم صالح را به وی تبریک گفت.

 صالح نیز سه‌شنبه شب عبدالمهدی گزینه اصلی نخست‌وزیری را مکلف به تشکیل کابینه کرد و فراکسیونهای «الاصلاح و الاعمار» و «البناء» هم توافق کردند که عادل عبدالمهدی مامور این کار شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها