مسکو: پس از تحویل «اس-300» به سوریه، اقدامات بعدی در راه است

مسکو: پس از تحویل «اس-300» به سوریه، اقدامات بعدی در راه است
پنج‌شنبه 12 مهر 1397 - 12:57

وزارت دفاع روسیه وعده داده که قصد دارد اقدامات دیگری را پس از تحویل «اس-300» به سوریه، به منظور افزایش قوای دفاعی این کشور صورت دهد.

العالم - اروپا

وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، مسکو در نظر دارد پس از تحویل سامانه های «اس-300» به سوریه، اقدامات دیگری را نیز به منظور تقویت قوای دفاعی سوریه به انجام برساند.

بنا بر این گزارش، «سرگئی ورشینین» معاون وزیر دفاع روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت، سامانه‌های «اس-300» که در اختیار سوریه قرار گرفته است، سطح کیفی جدیدی از پدافند هوایی را برای این کشور فراهم می‌کند و تحویل آنها اقدامات دیگری را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: «حالا که تحویل این سامانه‌ها به سوریه تکمیل شده، تمام اقداماتی که علنا سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه مطرح کرده بود، به صورت کامل اجرا خواهد شد».

این مقام نظامی ارشد روسیه تأکید کرد: « این اقدامات قطعا وضعیت میدانی در سوریه را تغییر خواهد داد».

پس از سرنگونی هواپیمای «ایلوشن-20» روسیه در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به «لاذقیه» سوریه و مشخص شدن نتیجه تحقیقات روسیه در این رابطه، وزیر دفاع این کشور تأکید کرد، مسکو خلبانان رژیم صهیونیستی را در این حادثه مقصر می‌داند و بر همین اساس تصمیم گرفته تا اقداماتی را به منظور تقویت پدافند هوایی سوریه انجام دهد.

از جمله اقداماتی که وزیر دفاع روسیه در تاریخ 24 سپتامبر اعلام کرد، می‌توان به تحویل سامانه‌های پدافند هوایی «اس-300» و انتقال تجهیزات الکترونیکی به منظور تقویت ظرفیت راداری سوریه و متوقف کردن جنگنده‌های مهاجم به سوریه در خارج از خاک این کشور اشاره کرد.

روسیه دو روز پیش تحویل سامانه‌های اس-300 به سوریه را تکمیل کرد و وزیر دفاع روسیه در نشستی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور جزئیات مربوط به این مأموریت را ارائه کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها