تنش آفريني آمريكا با كره شمالي براي مقابله باچين و روسيه

تنش آفريني آمريكا با كره شمالي براي مقابله باچين و روسيه
سه شنبه 18 مهر 1391 - 16:03

كارشناس لبناني تاكيد كرد كه اقدامات تنش آفرين آمريكا با همراهي كره جنوبي عليه كره شمالي در چارچوب تلاش واشنگتن براي منحرف كردن توجه ها از مشكلات داخلي خود و مقابله با چين و روسيه صورت مي گيرد.

محسن صالح كارشناس مسائل آمريكا و بين الملل روز سه شنبه گفت: آمريكا براي منحرف كردن توجه ها از مشكلات خود در جهان فريبكاري مي كند. تجهيز كره جنوبي به سلاحهاي جديد و افزايش توان موشكي آن از يكسو به كره شمالي و از سوي ديگر به مساله مقابله با چين و روسيه مربوط مي شود.

وي افزود: اين مسئله در حدي كه كره شمالي يا جنوبي از آن سخن گفتند، نيست. پيونگ يانگ از بيش از پنج سال پيش آمريكا را تهديد كرد چنانچه اين كشور هر گونه تلاشي براي حمله يا محاصره كره شمالي انجام دهد، خيابانهاي نيويورك و واشنگتن را خواهد سوزاند.

صالح تاكيد كرد: آمريكا براي پيشروي به سوي اقيانوسهاي آرام و اطلس در برابر چين زمينه سازي مي كند. اين مسئله نيازمند نوعي تنش آفريني است و اين چيزي است كه آمريكا اكنون در حال دامن زدن به آن بين دو كره است.

اين كارشناس مسائل آمريكا و بين الملل گفت: آمريكا مي خواهد از لحاظ نظامي گري و بازارها با چين مقابله كند. كره شمالي به منزله خاري در چشم ائتلاف آمريكا و كره جنوبي و همچنين غربي در مناطق آسيا است.

صالح ادامه داد: كره شمالي قلعه اي واقعي در مقابله با نقشه هاي آمريكا است و اين كشور به علت توالي سياستها، ايدئولوژي و عقيده نظامي جهاني كره شمالي، نمي تواند آنرا شكست دهد.

وي تاكيد كرد: قدرت آمريكا بر اساس نظامي كردن حضور آن در مناطق مختلف استوار است اما از حضور قدرتمند كشورهايي مانند چين و روسيه كه در برابر اين تلاشها مي ايستند، رنج مي برد.

صالح افزود: آمريكا همچنين به علت دشمني ملتهاي خاور ميانه با اين كشور و نقشه هاي آن از ادامه حضور در اين منطقه نااميد شده است. اين مسئله باعث شده آمريكا به فكر گشايش گذرگاههاي جديدي براي انتقال سلاحهاي خود به منطقه باشد.

ارتش كره شمالي امروز (سه شنبه) در واكنش به اعلام موافقت آمريكا با افزايش برد موشكهاي كره جنوبي به 800 كيلومتر، كه تهديدي براي كره شمالي محسوب مي شود، به واشنگتن هشدار داد كه خاك اصلي آمريكا در محدوده برد نيروي راهبردي اين كشور قرار دارد.

MKH-9-10:55

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها