ترامپ: بولتون دیگر مانند گذشته دنبال جنگ با همه نیست

ترامپ: بولتون دیگر مانند گذشته دنبال جنگ با همه نیست
پنج‌شنبه 12 مهر 1397 - 17:40

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید بولتون در گذشته به دنبال جنگ با همه کشورها بود، اما اکنون دیگر چنین عقیده‌ای ندارد.

العالم-آمریکا

خبرگزاری «رویترز» روز پنج‌شنبه گزارشی مفصل از رویکردهای «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا منتشر کرده است و در بخشی از آن به نقل از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نوشت که بولتون دیگر مانند گذشته به دنبال جنگ با کشورهای دیگر نیست.

ترامپ درباره بولتون به رویترز گفته است: «او فرد فوق‌العاده‌ای و واقعا سخت کار می‌کند. من [در گذشته، در تلویزیون] می‌دیدم که او می‌خواست با همه بجنگد و اگر شد، همزمان با پنج کشور. آیا عقاید او اکنون هم همان چیزی است که در ۲۰ سال گذشته بوده؟ نه. دیدگاه‌های او دیگر آنطور نیست.»

یک مقام ارشد کاخ سفید هم درباره رابطه ترامپ و مشاور امنیت ملی‌اش، گفته بولتون این قابلیت را دارد که موضوعات را به نحوی ساده بیان کند و آن‌ها را مستقیما با ترامپ در میان بگذارد.

وی می‌گوید: «او استدلال‌هایش را بسیار خوب مطرح می‌کند و رئیس‌جمهور هم همیشه به حرف‌هایش گوش می‌کند، اما الزاما آنچه را که او می‌گوید انجام نمی‌دهد.»

پیش از این هم پایگاه «دیلی بیست» در گزارشی درباره بولتون، به نقل از منابع دیپلماتیک نوشته بود که ترامپ به او گفته که اجازه راه انداختن جنگ با ایران را ندارد. یک مقام ارشد کاخ سفید به این پایگاه گفته که ترامپ ابتدای کار بولتون، به او گفته است: «من می‌دانم که تو در دوره مسئولیت قبلی، می‌خواستی چند جنگ را آغاز کنی. به تو چنین اجازه‌ای نخواهم داد.» 

بولتون که فروردین ماه امسال به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا جایگزین «هربرت مک‌مستر» شد، از منتقدان سرسخت توافق هسته‌ای با ایران است و به نوشته رویترز نقش مهمی در تصمیم نهایی ترامپ برای خروج از این توافق ایفا کرده است. وی پیش از ورود به دولت ترامپ، از اقدام نظامی علیه ایران، کره شمالی، عراق، سوریه و چند کشور دیگر حمایت کرده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها