ترک‌ها از سیاستهای اردوغان می‌ترسند

ترک‌ها از سیاستهای اردوغان می‌ترسند
سه شنبه 18 مهر 1391 - 17:24

آنکارا- العالم/ کارشناس سياسي ترک تأکيد کرد، سياستهاي "رجب طيب اردوغان" نخست وزير ترکيه درقبال بحران سوريه موجب ترس و نگراني ملت ترکيه شده است.

"برکات قار" روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: سیاستهای اردوغان در قبال سوریه از یک سال و نیم قبل مشخص بوده و تحول جدیدی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی افزود: موافقت پارلمان با دخالت نظامی دولت ترکیه، گامی رو به جلو در سیاستهای خصمانه این دولت در قبال همسایگان است.

برکات قار ادامه داد: دولت ترکیه برای تأمین هزینه های این موضوع، مجبور شده است قیمتها را در داخل بالا ببرد، تا حدی که زندگی در ترکیه بسیار دشوار شده است.

این کارشناس ترک با اشاره به تظاهرات مردم ترکیه ضد دولت گفت: اقشار مختلف مردم ترکیه در این تظاهرات شرکت کردند، تا بر مخالفتشان با این سیاستها و اقدام پارلمان و دولت که اعلام جنگ علیه همسایگان به شمار می آید، تأکید کنند.

برکات قار خاطرنشان کرد: درگیری‌های مستمر در مرزهای سوریه موجب نگرانی و ترس همه مردم ترکیه شده اشت.

وی افزود: دعوت اردوغان از مخالفان برای تعامل دمکراتیک و پذیرفتن سیاستهایش، با دمکراسی در تناقض است؛ و این سیاست با امپریالیسم آمریکا و اروپا همخوانی دارد.

برکات قار تأکید کرد: اردوغان برای سرپوش گذاشتن بر سیاستهای خصمانه خود در قبال همسایگان ترکیه مجبور است به چنین شعارهایی روی بیاورد و مخالفان را به دمکراسی دعوت کند.

برکات هشدار داد: اظهارات دبیرکل ناتو مبنی بر وجود برنامه هایی آماده برای حمایت از ترکیه، بیانگر تشدید درگیری ها در آینده است.

وی با این حال گفت: برافروختن آتش جنگ با سوریه موضوع ساده ای نیست، و کل منطقه را در بر خواهد گرفت، و می تواند مقدمه ای برای جنگ جهانی باشد .. چنین جنگی به نفع آمریکا، رژیم صهیونیستی و حتی هم پیمانان آنها در منطقه نیست؛ زیرا نخستین بازنده این جنگ خود آنها خواهند بود.

برکات قار خاطرنشان کرد: این جنگ قبل از همه ملتهای منطقه، بر ملت ترکیه تأثیر خواهد گذاشت.

 

MKH-9-14:37



پربیننده ترین خبرها