نماینده سوری: ترکیه درگیر جنگ نمی شود

نماینده سوری: ترکیه درگیر جنگ نمی شود
سه شنبه 18 مهر 1391 - 18:44

نماينده پارلمان سوريه عناصر مسلح و تروريست را مسئول شليک خمپاره به مناطق مرزي ترکيه دانست و گفت؛ ترکيه به سوريه حمله نمي کند زيرا اين کشور درگير جنگي که به ضرر رژيم اشغالگر باشد نمي شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "زهیر غنوم" در مصاحبه با العالم اظهار داشت: نیروهای سوری حتی یک گلوله به مناطق مرزی ترکیه شلیک نکرده اند.

وی افزود: عناصر مسلح که در مناطق هم مرز با ترکیه مستقر هستند، مسئول شلیک خمپاره به این مناطق هستند.

غنوم ترکیه را به اجرای اهداف آمریکایی – صهیونیستی در منطقه متهم کرد و گفت: عناصر مسلح تحت حمایت ترکیه و دیگر طرفها از آمریکا فرمان می گیرند.

غنوم درباره پیامدهای بحران سوریه بر ترکیه به دلیل دخالتهای این کشور هشدار داد و گفت: ترکیه قبل از هر طرف دیگری بهای این دخالتها را می پردازد.

وی با این حال خاطرنشان کرد: ترکیه نمی تواند درگیر دخالت نظامی در سوریه شود و منطقه را به جنگ بکشاند؛ زیرا این مسأله به ضرر رژیم اشغالگر است و آنکارا چنین چیزی را نمی خواهد.

غنوم اقدامات اخیر ترکیه را نمایشی شکست خورده توصیف کرد و گفت: اقدامات نظامی ترکیه و آماده باش نیروها در مناطق مرزی نمایشی بوده و به نفع ترکیه نیست.

نماینده پارلمان سوریه پیش بینی کرد طی روزهای آتی تحولاتی مثبت در سطح کشورهای عربی و منطقه روی دهد.

غنوم در خصوص هشدار دبیرکل سازمان ملل متحد درباره پیامدهای بحران سوریه بر لبنان گفت: اظهارات بان کی مون عجیب است؛ چرا که او درباره پیامدهای بحران سوریه بر عراق یا اردن هشدار نداده؛ بنابراین آیا این امکان وجود دارد که سناریویی برای لبنان آماده شده باشد.

MKH-9-10:41

 



پربیننده ترین خبرها