یونیسف: ۱۶ میلیون یمنی از آب‌ آشامیدنی محرومند

یونیسف: ۱۶ میلیون یمنی از آب‌ آشامیدنی محرومند
جمعه 13 مهر 1397 - 15:12

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از نداشتن آب‌ آشامیدنی ۱۶ میلیون یمنی به دلیل حملات پیاپی ائتلاف سعودی علیه این کشور خبر داد.

العالم - یمن

هر روزی که می‌گذرد، اوضاع انسانی در یمن بدتر می‌شود و این کشور اکنون پس از گذشت سه سال و نیم از جنگ ائتلاف سعودی در آستانه قحطی کامل قرار دارد.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یا همان «یونیسف»، امروز جمعه گزارشی را درباره خسارت‌های جانی وارده به ملت یمن در سایه تجاوزات چهار ساله ائتلاف سعودی، منتشر کرده است.

در گزارش منتشر شده یونیسف آمده است که ۱۶ میلیون یمنی به دلیل ادامه حملات ائتلاف سعودی، در دسترستی به آب‌ آشامیدنی با مشکل مواجه هستند.

در این گزارش هشدار داده شد که «یمن به دلیل مشکلات آبی، با خطرناک‌ترین موج وبا در تاریخ این کشور مواجه است.»

یونیسف همچنین اعلام کرد که «تنها راه‌حل سیاسی و توقف حملات نظامی علیه یمن می‌تواند جلوی شیوع وبا در این کشور را بگیرد.»

سازمان بهداشت جهانی پیش از این درباره موج جدید شیوع وبا در یمن هشدار داده بود و اعلام کرد که یمن در آستانه موج جدید وبا قرار دارد و آمار کسانی که بر اثر این بیماری فوت می‌کنند به سبب سوء تغذیه و گسترش آن افزایش می‌یابد.

این در حالی است که سازمان ملل در گزارش مرداد ماه خود درباره اوضاع انسانی در یمن اعلام کرد که 7/15 میلیون تن از ساکنان این کشور از آب شرب برخوردار نیستند.

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در گزارش مرداد ماه گذشته اعلام کرد که یمن به دلیل ادامه جنگ در این کشور، دچار اوضاع بسیار نابسامانی در زمینه خدمات درمانی و پزشکی است.

در این گزارش آمده است که 8/14 میلیون یمنی از خدمات درمانی کافی برخوردار نیستند و 7/15 میلیون تن نیز به دلیل خراب شدن زیرساخت‌ها در یمن از آب آشامیدنی و امکانات فاضلاب برخوردار نیستند.

یمن این روزها بدترین کشور از لحاظ بحران انسانی است؛ بحرانی که پس از محاصره هوایی و دریایی ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی با حمایت غربی‌ها، عملا به یک «فاجعه» تبدیل شده است و بیمارستان‌ها و کانال‌های آبی و زیر ساخت‌های این کشور افزون بر بمباران هر روزه منازل مسکونی، هدف قرار می‌گیرند.

خانم «لیز گراندی» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن چندی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۸.۴ میلیون نفر از یمنی‌ها نمی‌‌دانند که غذای آنها از کجا خواهد آمد و وعده غذایی بعدی آنها چه خواهد بود و بسیاری از آنها در طول روز یک وعده غذا دارند.

مسئول سازمان ملل درباره تبعات حملات هوایی ائتلاف سعودی به منابع بهداشتی و آبی یمن هشدار داد و اعلام کرد که «بحران انسانی در یمن بزرگترین بحران جهان است.»

پربیننده ترین خبرها