مرسی با خانواده‌اش ملاقات کرد

مرسی با خانواده‌اش ملاقات کرد
جمعه 13 مهر 1397 - 16:29

پسر «محمد مرسی» رئیس‌جمهور عزل شده مصر می‌گوید که پس از گذشت یک سال و چند ماه، با او در زندان طره دیدار کرده‌ است.

العالم- مصر 

«عبدالله» فرزند محمد مرسی گفت به اتفاق مادرش نجلاء و دو برادرش احمد و عمر و خواهرش شیماء روز ۱۹ سپتامبر گذشته (۲۸ شهریور) در حضور یک تیم امنیتی سه نفره، با پدرشان ملاقات کرده‌اند.

وی افزود که مدت زمان ملاقات فقط ۲۵ دقیقه بود و بر خلاف دیدار قبلی وکلای حقوقی در آن حضور نداشتند.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، عبدالله اظهار داشت که پدرش بر ثبات موضع خود مبنی بر مخالفت با «کودتای ۳ جولای ۲۰۱۳» تأکید کرد و گفت که در راه انقلاب ۲۵ ژانویه و احترام به اراده ملت مصر جانفشانی خواهد کرد.

فرزند مرسی در ادامه گفت هرچند پدرش از برخی بیماری‌های مزمن رنج می‌برد اما حال عمومی او خوب است.

از زمان بازداشت مرسی در سال ۲۰۱۳ خانواده او تنها سه بار توانسته‌اند با او ملاقات کنند یک بار روز ۶ نوامبر ۲۰۱۳، بار دیگر روز ۴ ژوئن ۲۰۱۷ در زندان طره و این بار نیز روز ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) در زندان طره.

محمد مرسی نخستین رئیس‌جمهور منتخب مصر پس از سرنگونی رژیم «حسنی مبارک» بود که پس از یک سال ریاست‌جمهوری در تابستان سال ۲۰۱۳ توسط ارتش این کشور به فرماندهی «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع وقت مصر، از قدرت کنار گذاشته شد.

از سوی دیگر دایره ۱۱ تروریسم دادگاه جنایی قاهره که قرار بود روز چهارشنبه مرسی و ۲۳ نفر از اعضای اخوان‌المسلمین را در پرونده معروف به «جاسوسی برای حماس» محاکمه کند این جلسه را به ۴ نوامبر (۱۳ آبان) موکول کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها