الحلبوسی: عراق روابط خود را با ایران حفظ خواهد کرد

الحلبوسی: عراق روابط خود را با ایران حفظ خواهد کرد
جمعه 13 مهر 1397 - 16:37

محمد الحلبوسی در نشستی خبری در سفارت عراق در قاهره، با اعلام مخالفت خود با اینکه کشورش به میدانی برای دشمنی سیاسی بین ایران و آمریکا تبدیل شود، اشاره کرد که کشورش به مکانی برای جمع کردن همه طرفها تبدیل خواهد شد.

العالم - عراق

الحلبوسی گفت عراق بر ضرورت احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت دیگران در امور داخلی این کشور تاکید دارد.

وی درباره بحران آب نیز با بیان اینکه شخصا با همتای ترکی خود و دبیرکل اتحادیه عرب صحبت کرده است، به سهم عراق از آب و ضرورت ایجاد امنیت آبی در منطقه اشاره و خاطر نشان کرد: کشورش در گفتگو با طرف ترکیه ای، بر ضرورت عدم دست یازی به سهم آبی عراق تاکید کرده است.

رئیس پارلمان عراق در ادامه بر مخالفت خود با دخالت ترکیه یا تجاوز به عراق و نیز استفاده از برخی از گروه های تروریستی برای ضربه زدن به منافع کشورهای همسایه تاکید کرد و افزود: عراق و ترکیه به حاکمیت کشورها پایبند هستند.

محمد الحلبوسی همچنین بر ضرورت اصلاح و حل اختلافات بین کشورهای عربی تاکید کرد و گفت که این اختلافات، دامن منطقه را نیز می گیرد.

وی افزود: عراقیها طرح تقسیم عراق را ناکام گذاشتند و تروریسم داعش را از بین بردند. وی گفت: عراق از برادران عربی خود خواست در بازسازی کشور کمک کنند و در کنار اقتصاد عراق بایستند. وی همچنین گفت : عراق در صدد مقابله با چالشهای پیش رو از جمله اصلاح اقتصادی و تقویت روابط عربی است و اکنون روابط خود را با سایر کشورهای منطقه از سر می گیرد ٔالحلبوسی همچنین تاکید کرد: نباید مهمترین مسئله را که همان قضیه فلسطین است، فراموش کرد و باید این مسئله را با تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس حل و فصل کرد.

پربیننده ترین خبرها