نگرانی شیوخ عرب از اسلامگرایان

نگرانی شیوخ عرب از اسلامگرایان
چهارشنبه 19 مهر 1391 - 08:36

العالم، قاهره - يكي از رهبران اخوان المسلمين مصر، دليل مقابله کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس با اخوان المسلمين را تمايل مردم به اين گروه و نگراني از افزايش روح اسلام گرايي در اين كشورها دانست.

"بدر محمد بدر" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه العالم با اشاره به بازداشت ده ها نفر از اعضاي گروه اخوان المسلمين امارات ، گفت: اعضای جنبش اخوان المسلمين در بيشتر كشورهاي عربي حوزه خليج فارس با فشارهاي سياسي، بازداشت  و محروميت روبرو هستند.

عضو ارشد اخوان المسلمین مصر، دعوت وزير خارجه امارات براي مقابله با اخوان المسلمين در کشورهای منطقه را تلاشی جدید برای افزایش فشار بر جنبش هاي اسلامي جهان عرب دانست و تاكيد كرد: پس از گذشت دوره طولاني حكومت استبداد و خودكامگي، مردم اسلام گرايان و جنبش اخوان را برگزيدند؛ اين وضعيت تنها منحصر به مصر نيست و شامل همه انقلاب های عربی می شود، زیرا جنبش‌های اسلامي به مردم نزديكترند.

بدر محمد خاطرنشان کرد: آزادي و درخواست تغييرات دموكراتيك حق مردم است و دولتها بايد ساختار خود را به گونه اي اصلاح كنند كه با خواست مردم تناسب داشته باشد.

وزير خارجه امارات روز دوشنبه گروه اخوان المسلمين در این کشور را كه حدود 60 تن از اعضاي آن بازداشت شده اند، متهم كرد كه اعتقادي به دولت ملي و حاكميت كشورها ندارند.

09-17:45



پربیننده ترین خبرها