رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی فرانسه هشدار داد:

تأمین مالی افراطیهای فرانسه توسط قطر و عربستان

تأمین مالی افراطیهای فرانسه توسط قطر و عربستان
چهارشنبه 19 مهر 1391 - 09:00

رئيس سابق دستگاه اطلاعاتي فرانسه، قطر و عربستان سعودي را به حمايت مالي از گروه‌هاي افراطي در اين کشور متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ایو بونیه" تأکید کرد، نیازهای مالی شبکه های افراطی در فرانسه علاوه بر تجارت مواد مخدر، از سوی قطر و عربستان تأمین می شود.

وی خاطرنشان کرد: منابع مالی این شبکه های افراطی از طریق تجارت موارد مخدر تأمین می شود، و مشکل دیگر پولهایی است که از کشورهای سلفی به آنها داده می شود.

بونیه در ادامه از قطر و عربستان سعودی خواست حمایتهای مالی خود را در این زمینه متوقف کنند.

رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی فرانسه تأکید کرد: پرونده قطر روزی گشوده خواهد شد؛ زیرا مشکلی واقعی در این زمینه وجود دارد .. من به نتایج تیم فوتبال "پاریسان جرمن" که شرکت سرمایه گذاری قطر سال قبل آن را خریداری کرده، اهمیتی نمی دهم.

پس از انتشار سخنان این مسئول سابق فرانسوی، جبهه راست افراطی ملی در این کشور، تأکید کرد که این اظهارات تأییدی بر نگرانی این جبهه در خصوص سرمایه گذاران قطری است.

سرمایه گذاری های گسترده قطر در فرانسه، نگرانی‌ بسیاری از محافل سیاسی این کشور را برانگیخته است .. قطر پس از خرید باشگاه پاریسان جرمن و خرید حق پخش تلویزیونی، در بازار هنر این کشور سرمایه گذاری کرده؛ و بحث برانگیزترین موضوع در این کشور طی یک سال اخیر اختصاص صندوق سرمایه گذاری بین 50 تا 100 میلیارد یورو در مناطق حاشیه ای فرانسه است که بیشتر ناظران در فرانسه آنرا به هدف تقویت گروه های سلفی مستقر در این مناطق می دانند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها