محاکمه حقوقدان مصری در عربستان

محاکمه حقوقدان مصری در عربستان
چهارشنبه 19 مهر 1391 - 09:46

دادگاه عمومي جده امروز چهارمين جلسه محاکمه "احمد الجيزاوي" حقوقدان مصري را براي گوش دادن به اظهارات هيأت بازرسي و دادستاني کل سعودي برگزار مي کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد الجیزاوی" همه اتهامات دادستانی مبنی بر همراه داشتن قرص های حاوی مواد مخدر را رد کرده است.

احمد الجیزاوی 17 آوریل گذشته، هنگامی که به منظور زیارت همراه همسرش وارد عربستان شده بود، در فرودگاه به دست نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شد.

مقامات امنیتی سعودی در ابتدا از ارایه هرگونه توضیح در خصوص دلیل بازداشت وی خودداری کردند؛ ولی با تشدید اعتراضها در مصر در خصوص بازداشت این فعال حقوقی، مقامات سعودی مدعی شدند که وی با خود قرص های حاوی مواد مخدر حمل می کرده.

این اتهام علیه الجیزاوی درحالی مطرح می شود که وی پس از انقلاب 25 ژانویه انتقادهای بسیاری را از عربستان سعودی و به ویژه پادشاه این کشور به دلیل بازداشت شمار بسیاری از شهروندان مصری بدون توجیه اتهام و محاکمه مطرح کرده بود.

دادستانی کل در جلسه قبل دادگاه به اظهارات کارمند گمرک و عکس های همراه او اکتفا کرد؛ ولی در مقابل دادگاه از دادستانی کل خواست پاسخی مکتوب درباره حکم بازداشت الجیزاوی ارایه کند.

الجیزاوی همه اتهامات مطرح شده را رد کرده است.

دادگاه عمومی سعودی، تعیین وثیقه برای آزادی الجیزاوی را رد کرد.

دادستانی کل در جلسه نخست دادگاه، با ادعای اینکه الجیزاوی 21 هزار قرص حاوی مواد مخدر همراه داشته، صدور حکم اعدام را برای او خواستار شده است.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها