کارشناس امور نظامی و راهبردی:

خواب و خیال‌های رژیم صهیونیستی به باد رفت

خواب و خیال‌های رژیم صهیونیستی به باد رفت
چهارشنبه 19 مهر 1391 - 12:53

يک کارشناس امور نظامي و راهبردي تاکيد کرد که ورود هواپيماي بدون خلبان بر فراز فلسطين اشغالي خواب و خيال‌هاي رژيم صهيونيستي را درباره مصونيت جبهه داخلي به باد داد.

 " امین حطیط " در گفت و گو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: اطلاعاتی که تاکنون درباره ورود هواپیمای بدون خلبان به حریم هوایی  فلسطین اشغالی گفته شده از یک منبع بوده و آن اسرائیل است.

وی گفت: به لحاظ راهبردی و نظامی باید در تعامل با این اطلاعات احتمال ساختگی بودن آن را مد نظر گرفت.

امین حطیط تصریح کرد: رژیم صهیونیستی گاهی اوقات با استفاده از این ترفندها شایعه سازی می‌کند تا با واکنش سنجی دشمنانش منتظر تایید یا رد این شایعه‌ها باشد.

این کارشناس راهبردی و نظامی افزود: از سوی دیگر احتمال اینکه این هواپیما واقعاً به مدت 40 دقیقه بر فراز فلسطین اشغالی پرواز کرده باشد که در آن صورت بیشتر اهدافش را شناسایی و از آن‌ها تصویربرداری کرده است که در واقع به معنای نفوذ قطعی به همه سامانه های دفاعی اسرائیل و بر باد دادن همه ادعاهای اسرائیل درباره مصون بودن جبهه داخلی آن است.

این کارشناس امور راهبردی خاطر نشان کرد: اسرائیل چندی پیش اعلام کرده بود که برای هر نوع جنگی آمادگی دارد و جبهه داخلی را به این منظور کاملاً مصون کرده است، اما پرواز این هواپیما بر فراز آن کاملاً این ادعا را باطل کرد و خواب و خیال‌های این رژیم را به باد داد.

وی گفت: پرواز این هواپیما بر فراز اسرائیل موضوع مصون سازی جبهه داخلی آن را به نقطه صفر باز گرداند، مسئله ای که در سال 2006 نیز روی داد و ساختار بازدارندگی اسرائیل به وسیله موشک‌های مقاومت از هم پاشید.

وی احتمال زمینه سازی اسرائیل با ساختن این شایعه برای حمله به حزب الله یا هر یک از گروه های فلسطینی را بعید دانست و درباره علت آن تاکید کرد که اسرائیل کاملاً بر این مسئله واقف است که هرگونه اقدام تجاوزکارانه با واکنش شدید مواجه خواهد شد.

حطیط تاکید کرد: اقدام اسرائیل در استقرار سامانه موشک‌های پاتریوت در سواحل حیفا در واقع اقدامی برای دادن اطمینان به مردم و جلوگیری از ترس و وحشت و تردید آنان در قدرت دفاعی رژیم اسرائیل است.

 

9-19:40

26

 

پربیننده ترین خبرها