سلاح جدید رژیم صهیونیستی برای مقابله با «راهپیمایی بازگشت» غزه +فیلم

شنبه 14 مهر 1397 - 14:33

رژیم صهیونیستی که با به کار گرفتن تک‌تیرانداز و پهپاد‌های پیشرفته موفق به توقف راهپیمایی‌های بازگشت نشده، به روشی جدید برای تحقق این هدف روی آورده است.

العالم - فلسطین اشغالی

«راهپیمایی‌های بازگشت» در غزه که از دهم فروردین‌ماه امسال (1397) در اعتراض به محاصره غزه، شناسایی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی توسط آمریکا و نیز تأکید بر حق بازگشت آغاز شده، همچنان ادامه دارد و تل‌آویو به دنبال روش‌های جدید برای توقف آن است.

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت فلسطین تا کنون 197 فلسطینی در این تظاهرات‌ها به شهادت رسیده‌اند و بیش از 21 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن تظاهرات‌کنندگان فلسطینی روش‌های مختلفی از جمله استفاده از پهپاد و استقرار تک‌تیرانداز در مرز غزه به کار برد اما تا کنون ناموفق بوده است.

در همین راستا، وبگاه صهیونیستی «0404» در گزارشی به سلاح جدید این رژیم برای مقابله با تظاهرات بازگشت پرداخت و نوشت، ارتش برای متفرق کردن هزاران فلسطینی که در تظاهرات‌ها شرکت می‌کنند از گاز اشک‌آور و امثال آن استفاده می‌کند و این موضوع، تنفس را برای بسیاری از اهالی شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه مشکل کرده است.  

در ادامه گزارش آمده است به همین دلیل ارتش اقدام به پاشیدن آب فشار قوی در مسافت‌های زیاد به روی شهرک‌های مجاور غزه می‌کند تا تنفس شهرک‌نشینان راحت‌تر شود و تظاهرات‌کنندگان متفرق شوند.

وبگاه صهیونیستی مذکور تصریح کرد این اولین باری است که ارتش برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از فشار آب قوی استفاده می‌کند و با این اقدام تلاش می‌کند به فلسطینی‌ها اجازه آتش زدن لاستیک‌های خودرو در نوار مرزی غزه با فلسطین اشغالی را ندهد.  

جمعه (دیروز) بیست و هشتمین هفته راهپیمایی های بازگشت بود و 3 فلسطینی در آن به شهادت رسیدند.

پربیننده ترین خبرها