بالاخره زنان هم در عربستان وکیل می‌شوند

بالاخره زنان هم در عربستان وکیل می‌شوند
چهارشنبه 19 مهر 1391 - 15:35

پس از شش سال بررسي و جنجال، دادگستري عربستان سعودي تصميم دارد به زنان نيز مجوز حق وکالت حقوقي دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ولید السلیس فعال حقوقی عربستانی گفت: وزارت دادگستری عربستان قصد دارد به زنان در این کشور اجازه دهد در حرفه وکالت فعالیت کنند.

السلیس گفت: تصمیم گیری وزارت دادگستری در این خصوص وارد آخرین مراحل خود شده است و مسئله اجازه دادن به زنان در عربستان برای وکالت، شش سال است که در وزارت دادگستری در حال بررسی و در مراحل پایانی قرار دارد.

السلیس افزود: تا کنون این تصمیم به مرحله اجرا گذاشته نشده و از شش سال پیش تا کنون وعده‌های زیادی دراین باره از سوی مسئولان عربستانی داده شده است.

وی بر لزوم آموزش دیدن وکلای زن در دفاتر وکالت به مدت سه تا چهار سال تاکید کرد و گفت: زنان وکیل اغلب وکالت پرونده‌های مربوط به قضایای اداری و یا احوال شخصیه مانند ازدواج، طلاق، ارث و میراث، و غیره را بر عهده خواهند گرفت.

هم اکنون زنان در عربستان برای انجام دادن هر کاری از جمله دریافت گذرنامه و مسافرت به حضور ولی یا محرم نیاز دارند و به آنان اجازه رانندگی نیز داده نمی‌شود.

در عربستان، زنان از حق دادن رای در انتخابات، رانندگی کردن و بسیاری از حقوق که در بسیاری از کشورهای جهان مرسوم است محروم هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها