دیدار دبیرکل عصائب اهل الحق با برهم صالح

دیدار دبیرکل عصائب اهل الحق با برهم صالح
شنبه 14 مهر 1397 - 22:17

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق با رئیس جمهور جدید عراق دیدار کرد که طی آن آخرین تحولات سیاسی و امنیتی بررسی شد.

العالم _ عراق

"برهم صالح" رئیس جمهور جدید عراق و شیخ "قیس خزعلی" دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق و هیئت همراه وی تحولات سیاسی و امنیتی عراق را مورد بحث و  تبادل نظر قرار دادند.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، برهم صالح، شیخ خزعلی را در کاخ السلام به حضور پذیرفت، دیداری که صبح امروز شنبه انجام شد، طی این دیدار، خزعلی به عهده گرفتن ماموریت جدید(ریاست جمهوری) را به برهم صالح تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد که مرحله آینده شاهد عبور عراق از مشکلات و موانع و نیز دستیابی به خواسته ها و آرزوهای ملت عراق در زمینه ثبات و امنیت این کشور خواهد بود .

رئیس جمهور عراق هم با ابراز خرسندی از این دیدار، بر ضرورت همکاری و تلاش سازنده برای تقویت وحدت ملی و برآورده شدن خواسته‌های ملت عراق و توسعه و پیشرفت نظام دموکراتیک فدرال و همچنین ارتقای وضعیت امنیتی و خدماتی در کشور تاکید کرد.

در این دیدار همچنین بر  اهمیت تکمیل روند نابودی بقایای تروریست‌ها تاکید و از فداکاری‌ها و جانفشانی‌های نیروهای مسلح اعم از ارتش، نیروهای مبارزه با تروریسم، حشد الشعبی، نیروهای پیشمرگه، پلیس فدرال، داوطلبان عشایر در دفاع از وطن تمجید شد، در این دیدار همچنین بر ضرورت اینکه سلاح فقط منحصرا در دست دولت باشد و نیز تقویت حاکمیت قانون و حمایت از موسسات و نهادها و پایبندی کامل به قانون اساسی تاکید شد.

این بیانیه به این نکته اشاره کرد که حرکت به سوی تحقق آشتی اجتماعی و آغاز بازسازی یک نیاز شدید و اساسی در مرحله کنونی است.

پربیننده ترین خبرها