تداوم نقض حقوق بشر در بحرین

تداوم نقض حقوق بشر در بحرین
چهارشنبه 19 مهر 1391 - 18:13

لندن (العالم) - کارشناس انگليسي در امور خاورميانه گفت مسئولان آل خليفه پس از نشست حقوق بشر در ژنو در زمينه اجراي اصلاحات يا اجراي مصوبات نشست ژنو درباره بهبود وضعيت حقوق بشر در بحرين تحت فشار قرار نگرفتند.

 «کریس بامبری» در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم گفت: رژیم بحرین به علت توجه جهانیان به اوضاع سوریه و تهدیدات مطرح شده درباره دخالت نظامی غرب دراین کشور، از زیر بار فشارها شانه خالی کرده است و همچنان به تجاوزات خود در زمینه حقوق بشر و شکنجه زندانیان در زندان‌های خود ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: با وجود شکنجه زندانیان و بازداشت پزشکان و پرستارانی که مردم معترض را درمان کردند، نمی‌توان درباره حقوق بشر در بحرین سخن گفت.

بامبری با بیان اینکه در چنین شرایطی نمی‌توان درباره گفتگو میان مخالفان و دولت در بحرین سخن گفت افزود: خاندان آل خلیفه نفاق و دورویی در پیش گرفته‌اند زیرا در حالی از نقض حقوق بشر در سوریه انتقاد می‌کنند که خود به نقض حقوق بشر در بحرین به اشکال مختلف اقدام می‌کنند.

وی گفت: تنها راهی که پیش روی مخالفان در بحرین وجود دارد این است که با ادامه اعتراض‌های مسالمت‌آمیز و آگاه کردن افکار عمومی جهانیان از اقدامات فجیعی که مسئولان آل خلیفه در زمینه سیاسی و حقوقی در بحرین مرتکب می‌شوند،، دولت بحرین را برای توقف این اقدامات تحت فشار قرار دهند.

بامبری تصریح کرد: انقلاب مردم بحرین، بخش جدایی ناپذیر از بهار عربی است و اوضاع در بحرین، مستلزم تغییرات در این کشور است و مردم بحرین خواهان تغییر نظام این کشور هستند.

وی در ادامه گفت: بدون حمایت‌های آمریکا، انگلیس و عربستان، رژیم آل خلیفه که بازیچه قدرت‌های بزرگ است، قطعاً سرنگون خواهد شد و بقای حکومت آل خلیفه در بحرین ناشی از تداوم حمایت‌های این قدرت‌ها از آن است.

این کارشناس انگلیسی اظهار داشت: کشورهای غربی به تجهیز نظام‌های عربی در کشورهای حوزه خلیج فارس بیشتر از وضعیت حقوق بشر در بحرین توجه می‌کنند. آنان به بحرین به عنوان یک پایگاه نظامی نیاز دارند، در نتیجه هرگز در برابر انقلاب فعلی در این کشور سکوت نخواهند کرد.

۱۰-۱۳: ۴۹

پربیننده ترین خبرها