یک کار‌شناس امور راهبردی سوری:

تلاش ترکیه برای روحیه دادن به‌ تروریست‌ها

تلاش ترکیه برای روحیه دادن به‌ تروریست‌ها
چهارشنبه 19 مهر 1391 - 18:21

کار‌شناس امور راهبردي سوري با بيان اينکه آنکارا بدون چراغ سبز آمريکا هيچ اقدامي نظامي عليه سوريه نمي‌کند تاکيد کرد هدف ترکيه از تهديد سوريه بالا بردن روحيه تروريست‌هاست.

محمدالشیخ در گفت‌و‌گو با شبکه خبری العالم گفت: حمله به سوریه آغاز جنگی منطقه‌ای و احتمالا جهانی خواهد بود و سیاستمداران آمریکا و ترکیه در شرایط موجود از چنان جنگی استقبال نمی‌کنند.

این کار‌شناس امور راهبردی زیان اصلی را در صورت بروز جنگ در منطقه متوجه ترکیه دانست و از عقلای این کشور خواست مقابل سیاست‌های متهورانه و کور دولت اردوغان ضد سوریه بایستند

وی با بیان اینکه تهدیدهای ترکیه درباره حمله به سوریه تروریسم دولتی و در عین حال جنگ روانی است، گفت: ترکیه از حمایت کشورهای منطقه محروم است. سیاست‌های اردوغان ترکیه را به دشمنی با کشورهای منطقه کشانده است.

این تحلیلگر سیاسی حمله نظامی ترکیه به سوریه را نیازمند چراغ سبز آمریکا دانست و تاکید کرد که واشنگتن پس از شکست در عراق و افغانستان توانایی گشودن جبهه جدیدی را در منطقه ندارد.

محمد الشیخ با اشاره به پیش روی ارتش سوریه در مقابل گروه‌های مسلح در حلب، حمص و سایر مناطق تاکید کرد که کشورهای متخاصم به همین دلیل در تنگنا قرار گرفته و کنترل خود را از دست داده‌اند.

این کار‌شناس امور راهبردی در همین راستا تاکید کرد: هدف از تهدیدهای اخیر ترکیه ضد سوریه بالا بردن روحیه گروه‌های مسلح است.

MKH-۱۰-۱۴: ۴۴

پربیننده ترین خبرها