علت برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل؛

شکست سیاست‌های اقتصادی و سیاسی نتانیاهو

شکست سیاست‌های اقتصادی و سیاسی نتانیاهو
چهارشنبه 19 مهر 1391 - 18:37

کارشناس فلسطيني متخصص در امور اسرائيل برگزاري انتخابات زودهنگام در سرزمين هاي اشغالي را نشانه شکست سياسي و اقتصادي کابينه اين رژيم توصيف کرد.

«باسم ابوعطایا» در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ارتش رژیم صهیونیستی همواره تلاش می‌کند قدرت خود را به رخ مقاومت فلسطین در غزه بکشد و ثابت کند که از آمادگی برخوردار است.

وی افزود: حملات اخیر این ارتش به غزه نیز تلاشی برای به هم زدن تعادل و توازن نظامی برقرار شده میان مقاومت در برابر اسرائیل است. رژیم صهیونیستی می‌خواهد ثابت کند که هرگاه بخواهد می‌تواند ارتش این رژیم را وارد غزه کند.

کارشناس امور اسرائیل درباره پیشنهاد نتانیاهو برای برگزاری انتخابات زودهنگام گفت: نتانیاهو می‌گوید علت این پیشنهاد اختلاف بر سر بودجه است، اما واقعیت امر آن است که این مسئله به علت شکست سیاسی و اقتصادی این رژیم است.

ابوعطایا گفت: نتانیاهو سعی کرد از نتایج نظرسنجی‌ها که به نفع ولی بود برای فرافکنی بهره گیرد و احزاب دینی را که در ائتلاف کابینه با او شرکت دارند، آماج ملامت‌ها قرار دهد.

ابوعطایا خاطر نشان کرد: نتانیاهو سعی کرد با وعده‌ها و برنامه‌های داخلی و خارجی خود، افکار عمومی اسرائیل را مشغول کند. یکی از مسائلی که نتانیاهو از آن استفاده کرد برنامه هسته‌ای ایران و سرگرم کردن افکار عمومی به احتمال جنگ با آن بود، این در حالی است که نتانیاهو به خوبی می‌داند که چنین چیزی به هیچ وجه صورت واقعی ندارد.

در همین حال،  يك فراخوان نتانياهو را براي برگزاري زودهنگام انتخابات پارلماني در فلسطين اشغالي ناشي از علل امنيتي و اقتصادي دانست.

احمد ابو هدبه، كارشناس امور رژيم صهيونيستي، نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: نخست وزير رژيم صهيونيستي در سخنان خود دو پرونده اقتصادي و امنيتي را مطرح كرد و فكر مي كند  كه دوباره مي تواند پيروز انتخابات شود و به قدرت برسد.

ابو هدبه در سخنان خود گفت: چنین پیش بینی می شود که ائتلاف سه گانه اي با حضور اولمرت، ليوني و اشكنازي شكل گيرد که بو  پس از سيطره بر كاديما آينده سياسي نتانياهو نیز در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

 وي به سردرگمي رژيم اسرائيل اشاره و  آن را ناشي از تحولات مهمي دانست كه در منطقه و برخي كشورهاي عربي رخ داده و بسياري از اولويت هاي راهبردي رژيم را دگرگون كرده است.

 tt-10-18:08
۱۰-۱۰: ۴۵

پربیننده ترین خبرها