مخالف سوری:

بی‌اعتمادی مردم سوریه به غرب و ترکیه

بی‌اعتمادی مردم سوریه به غرب و ترکیه
چهارشنبه 19 مهر 1391 - 18:58

عضو دفتر اجرايي هيئت هماهنگي مخالفان سوريه با بيان اينکه غربي‌ها دشمن امت اسلامي هستند تاکيد کرد مردم سوريه به غربي‌ها و ترکيه اعتماد ندارند.

«احمد عسراوی» در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم، گفت: کشورهای غربی به ویژه آمریکا می‌خواهند که از کردهای سوریه به نفع خود بهره برداری کنند، اما کردها به هیچ وجه به ابزاری در دست کشورهای غربی به ویژه آمریکا یا ترکیه برای دخالت در امور ترکیه تبدیل نخواهند شد. 

وی تاکید کرد: کردها خواهان جدایی از سوریه نیستند بلکه خواهان حقوق مشروع خود بر اساس متون قانونی مورد توافق هستند و این مسئله مغایرتی با اینکه سوریه بخشی عمده از سرزمین عربی به شمار می‌رود، ندارد.

عسراوی افزود: ترکیه بیش از عرب‌ها با کردها اختلاف دارد و هیچ دلیلی برای اینکه یک کشور کرد در شمال سوریه تشکیل شود، وجود ندارد و عملاً «تشکیل کشور کرد در این کشور امکان ناپذیر نیست.

این مخالف سوری با اشاره به دخالت‌های خارجی در امور سوریه گفت: ما خواهان حل بحران سوریه در داخل کشور و از طریق مردم سوریه و بدون دخالت هر یک از طرف‌های خارجی هستیم. 

عضو دفتر اجرایی هیئت هماهنگی مخالفان سوریه تاکید کرد: غربی‌ها دشمن ملت سوریه و امت‌های عربی و اسلامی هستند و در نتیجه ما به آنان اعتمادی نداریم، از این رو موضع آنان به هیچ وجه به نفع مردم سوریه نخواهد بود.

عسراوی درباره منطقه اسکندرون که ترکیه آن را به اراضی خود ضمیمه کرده است، گفت:  اسکندرون به ترکیه متعلق نیست بلکه منطقه‌ای عربی است و ساکنان آن بخشی از مردم سوریه هستند.

 

tt-۱۰-۱۹: ۴۸

پربیننده ترین خبرها