پژوهشگر سیاسی سوری:

تلاش آمریکا برای تجزیه سوریه

تلاش آمریکا برای تجزیه سوریه
چهارشنبه 19 مهر 1391 - 19:23

مقامات بلندپايه در ارتش آمريکا از اعزام نيروهاي نظامي اين کشور به خاک اردن، براي کمک به تروريست‌هاي مسلح در سوريه خبر دادند.

مقامات بلندپایه آمریکایی اعلام کردند: ۱۵۰ تن از نیروهای نظامی این کشور به ریاست یکی از فرماندهان ارتش آمریکا، با ورود به خاک اردن قصد دارند در مرکزی نظامی در امان پایتخت این کشور مستقر شوند و به آموزش و همکاری با تروریست‌های مسلح، بپردازند.

«ابراهیم زغیر» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم گفت: بهانه حمایت از پناه جویان برای حضور نیروهای آمریکایی در اردن آن هم در نزدیک مرزهای این کشور با سوریه دروغی بیش نیست. آن‌ها می‌خواهند اقداماتی در مرزهای سوریه صورت دهند تا زمینه دخالت‌های هر چه بیشتر در سوریه را فراهم کنند.

وی افزود: آمریکا وقتی موفقیت ارتش سوریه را در مقابله با گروه‌های مسلح در داخل سوریه دید، تصمیم گرفت وارد مرحله دوم شود.

زغیر مهم‌ترین هدف آمریکا را تقسیم سوریه دانست و گفت: ارتش و مردم سوریه، امروز قادر به خنثی کردن توطئه‌های آمریکا هستند و می‌توانند ضربه مهلکی به آمریکا وارد کنند بدون اینکه آمریکا قادر باشد واکنشی از خود نشان دهد.

 «ابراهیم زغیر» در پایان تاکید کرد: مردم سوریه صرف نظر از رویکردهای طائفی یا قومی خود به هیچ وجه تقسیم ملت یا اراضی سوری را نخواهند پذیرفت.

۱۰-۱۶: ۴۰

پربیننده ترین خبرها