توافق کیم و پامپئو برای دیدار دوم سران آمریکا و کره شمالی در نزدیک‌ترین زمان

توافق کیم و پامپئو برای دیدار دوم سران آمریکا و کره شمالی در نزدیک‌ترین زمان
يکشنبه 15 مهر 1397 - 17:00

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی خبر داد دیدار دوم سران آمریکا و کره شمالی به زودی برگزار خواهد شد.

العالم - آمریکا

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد آمریکا و کره شمالی توافق کرده‌اند دیدار دوم سران پیونگ یانگ و واشنگتن هرچه سریع‌تر برگزار شود. 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با «کیم جونگاون» رهبر کره شمالی در پیونگ یانگ به سئول رفت و با «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کرد و گفت‌وگو کرد.

پامپئو در دیدار به مون گفت که وی و کیم درباره گام‌هایی که کره شمالی باید برای خلع سلاح اتمی بردارد، گفت‌وگو کرده‌اند. وزیر خارجه آمریکا گفت که در دیدار با رهبر کره شمالی درباره مسئله بازرسی از اقدامات خلع سلاح اتمی صحبت‌هایی داشته‌اند. 

وزیر خارجه آمریکا و رهبر کره شمالی توافق کرده‌اند تا یک گروه کاری تشکیل دهند تا درباره فرآیند خلع سلاح اتمی و گفت‌وگو درباره نشست دوم کیم و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بحث و گفت‌وگو کنند. 

پامپئو بعد از دیدار با کیم گفت  «برای دیدار با رئیس کیم جونگ اون سفری خوب به پیونگ یانگ داشتم. ما به پیشرفت در موضوعات مربوط به توافق‌های صورت گرفته در نشست سنگاپور ادامه می‌دهیم. (از کره شمالی) به دلیل میزبانی من و تیم وزارت خارجه آمریکا توسط کره شمالی تشکر می‌کنم».

وزیر خارجه آمریکا به نشست ۲۲ خرداد ماه میان سران آمریکا و  کره شمالی در  سنگاپور اشاره کرده است. سفر چند ساعته روز یکشنبه پامپئو به پیونگ یانگ، چهارمین سفر وی به کره شمالی طی ماههای اخیر بوده است. 

ماه گذشته دولت آمریکا سفر پامپئو به کره شمالی را به دلیل عدم حرکت کره شمالی به سمت خلع سلاح اتمی لغو کرده بود. بعد از لغو سفر پامپئو به پیونگ یانگ از سوی دولت آمریکا، سران دو کره با یکدیگر دیدار کردند و کره شمالی پیشنهاد دیدار دوم با رئیس جمهور آمریکا را مطرح کرد.

وزیر خارجه آمریکا پیش از سفر به کره شمالی، به توکیو سفر کرد و با مقام‌‌های ژاپنی درباره کره شمالی گفت‌وگو کرده بود. وی پس از سئول به پکن پایتخت چین سفر خواهد کرد. 

فارس

پربیننده ترین خبرها