نظامی ارشد رژیم مبارک به امارات گریخت

نظامی ارشد رژیم مبارک به امارات گریخت
پنج‌شنبه 20 مهر 1391 - 06:42

منابع خبري روز پنجشنبه از فرار سپهبد سامي عنان معاون سابق شوراي عالي نيروهاي مسلح و رئيس ستاد ارتش مصر به امارات متحده خبر دادند

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم دستگاه قضايي مصر شهريور گذشته كيفرخواستي را تقديم دادگاه نظامي كرد كه در آن محمد حسين طنطاوي رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح و سامي عنان رئيس سابق ستاد ارتش به كشتن تظاهر كنندگان در انقلاب 25 ژوئيه این کشور متهم شده اند.
علاوه بر اين دادستاني مصر شكوائيه ديگري را به دادگاه قضايي ارائه كرد كه در آن سامي عنان به كسب درآمد غيرمشروع متهم شده و در آن آمده است، عنان به طور غيرقانوني در منطقه‌ مرفه‌نشين قاهره يك قطعه زمين را تصاحب كرده كه براساس قوانين مصر اين اقدام كاملا غير قانوني بوده است.
پيش از اين نيز تعدادي نظامي و شخصيت هاي سیاسی رژيم حسني مبارك  به دليل وارد شدن اتهام هايي مبني بر دست داشتن در كشتار مردم ، فساد و حيف و ميل بيت المال به خارج و بخصوص امارات متحده عربي گريخته اند.
در راس این افراد " احمد شفیق"  آخرین نخست وزیر رژیم مبارک و نامزد رقیب محمد مرسی در انتخابات مصر قرار دارد که به محض اعلام شکست در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری رهسپار امارات شد و بارها از تلاش برای تشکیل حزب سیاسی و بازگشت به مصر سخن گفته است.

برخی منابع اعلام کرده اند که شفیق اکنون مشاور سیاسی رئیس امارات متحده عربی شده است.

به گفته منابع سیاسی رئیس امارات متحده عربی قصد دارد از تجربیات شفیق نظامی کهنه کار مصری در تشدید سرکوب‌ مخالفان در امارات ، استفاده کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها