بشار اسد: پیروزی در ادلب، طرح «معامله قرن» را به شکست می‌کشاند

بشار اسد: پیروزی در ادلب، طرح «معامله قرن» را به شکست می‌کشاند
يکشنبه 15 مهر 1397 - 19:23

رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به جنجال طرف‌های غربی پیش از آغاز عملیات ادلب، آزادسازی این استان را موجب شکست طرح‌های آمریکا و غرب در منطقه دانست.

العالم _ سوریه

بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه بعد از ظهر امروز (یکشنبه) در نشست کمیته مرکزی حزب بعث، در خصوص مسائل سیاسی و میدانی سوریه به اظهار نظر پرداخت.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بشار اسد در خصوص اوضاع فعلی سوریه گفت که آن‌چه در این کشور رخ می‌دهد را نمی‌توان بی ارتباط با مسأله «معامله قرن» دانست.

او افزود: مسأله معامله قرن از ابتدای قضیه فلسطین مطرح بوده اما اخیرا به علت خروج برخی از کشورها از جبهه ضد اسرائیلی، سرعت گرفته است.

رئیس‌جمهور سوریه در خصوص عملیات ادلب نیز گفت: آن‌چه که امروزه از جار و جنجال‌های پیش از عملیات ادلب شاهد هستیم به این خاطر است که این عملیات برای آن‌ها سرنوشت‌ساز است چرا که پیروزی سوری‌ها موجب شکست برنامه‌هایشان و بازگشت ادلب به آغوش سوریه خطری در مقابل طرح‌هایشان در منطقه است. طرح‌هایی از حمله «معامله قرن» یا دیگر طرح‌ها.

بشار اسد در خصوص توافق سوچی میان روسیه و ترکیه درباره ادلب بار دیگر تأکید کرد که این استان متعلق به سوریه است و باید از تسلط تروریست‌ها خارج شود و توافق مذبور هم موجب تحقق دستاوردهای میدانی در دیگر مناطق می‌شود و هم از خون‌ریزی بیشتر جلوگیری می‌کند.

او افزود: هر زمان به سمت پیروزی قدم برداشتیم، دشمنان سوریه تمام تلاش خود را در راستای فرسایشی کردن نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن بر آمدند و ما بعد از این با تهدیدات داخلی مواجه خواهیم بود که خطراتش کمتر از جنگ نیست.

رئیس جمهور و رئیس حزب بعث سوریه در بخش دیگری از سخنان خود از این حزب خواست تا نقش بارزتری در مواجه با تهدیدات جنگ بر عهده بگیرد و اقدام به بررسی عمیق جامعه و تحولات آن و ایجاد ساز و کارهای گفت‌و‌گو کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها