افزايش خودكشي در عربستان به دليل فقر

افزايش خودكشي در عربستان به دليل فقر
پنج‌شنبه 20 مهر 1391 - 07:52

منابع رسانه اي سعودي روز چهارشنبه با اشاره به افزايش موارد خودكشي در عربستان به دليل فقر و بدهي، تاكيد كردند كه دو جوان سعودي خود را به دار اويختند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبر العالم، روزنامه الكترونيكي «الوئام» نوشت: جواني بيست ساله خود را در حلبي آبادي در محله «الرابيه» در شهرستان بريده در شمال رياض به دار آويخت.

بنا به گزارش اسوشيتيدپرس، يك منبع آگاه در اين زمينه اظهار داشت: يكي از كارگران پس از پيدا كردن جسد اين جوان، نيروهاي امنيتي را در جريان اين قضيه قرار داد و پليس نيز بلافاصله تحقيقات خود را در اين باره آغاز كرد.
اين منبع افزود: پس از معاينه جسد اين جوان از سوي كارشناسان، مشخص شد كه هيچ شبهه جنايي در اين زمينه وجود نداشته و وي خودكشي كرده است.
منطقه حايل در شمال عربستان سعودي نيز روز گذشته شاهد خودكشي يك جوان سي ساله در منزل شخصي خود بود. اين جوان خود را با چفيه خفه كرده بود.
روزنامه هاي اينترنتي عربستان به نقل از عبدالعزيز الزنيدي، سخنگوي رسمي پليس اين منطقه اعلام كردند: پدر اين جوان جسد پسرش را در منزل خود پيدا كرده و سپس با پليس تماس گرفت كه پس از انجام تحقيق در اين خصوص مشخص شد اين فرد نيز خودكشي كرده است.
اخيرا در عربستان سعودي موارد مختلف خودكشي به ثبت رسيده است كه آخرين مورد آن مردي چهل ساله بود كه با پريدن از پل «المعلق» در رياض دست به خودكشي زد.
آمارها و ارقام مختلف از تبديل خودكشي به يك پديده نگران كننده به ويژه در بين جوانان عربستان سعودي حكايت دارد. براساس اين آمارها، افزايش روز افزون آمار خودكشي ها، ارتباط نزديكي به ميزان فقر، بيكاري و نبود فرصت هاي شغلي براي جوانان عربستان سعودي دارد.
بيشتر دلايل خودكشي جوانان عربستاني، فقر و بيكاري بوده است.
آمار رسمي وزارت كشور عربستان سعودي اشاره دارد به اينكه در سال 2009 در اين كشور 787 مورد خودكشي با ميانگين روزانه دو خودكشي به ثبت رسيده و اين تعداد 39 مورد بيشتر از سال 2008 بوده است. 
اين ميزان در مقايسه با ده سال گذشته، بر افزايش دو برابري ميزان خودكشي اشاره دارد. بر اساس اين آمار، موارد خودكشي بين سال هاي 1994 تا 2006 ، به ميزان 185 درصد افزايش يافته است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها