ايران توان فايق آمدن بر تحريم هاي آمريكا رادارد

ايران توان فايق آمدن بر تحريم هاي آمريكا رادارد
پنج‌شنبه 20 مهر 1391 - 08:07

العالم- يك كارشناس لبناني متخصص در امور ايران، تاكيد كرد كه تحريم هاي روز افزون ايران را از سياست هاي خود منصرف نخواهد كرد و جمهوري اسلامي، همچون گذشته، بر تحريم ها فائق مي آيد.

"طلال عتريسي" پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: از زمان پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون، ايران هيچ گاه در برابر تحريم هاي آمريكا و صهيونيسم بين الملل تسليم نشده است. 

وي افزود: در خصوص تاثير تحريم ها بزرگنمايي مي شود و غرب وانمود مي كند كه اقتصاد ايران به سبب تحريم ها در حال فروپاشي است در حالي كه چنين چيزي صحت ندارد و اينگونه سخنان را تنها در چارچوب جنگ رواني مي توان ارزيابي كرد. 
اين كارشناس لبناني تاكيد كرد: بانك مركزي ايران بيش از 70 ميليارد دلار سرمايه دارد و با چنين سرمايه اي مي تواند با هرگونه بحراني مقابله كند. 
كارشناس متخصص در امور ايران با بيان اين كه رسانه هاي غربي و عربي سعي مي كنند فقط نكات منفي ايران را برجسته كنند، خاطر نشان كرد: اين رسانه ها به نكات مثبتي از قبيل پيشرفت هاي علمي ايران و جوانان اين سرزمين نمي پردازند.
عتريسي گفت: شمار زيادي از دانشمندان هسته اي ايران كه برخي از آنان را سازمان هاي اطلاعاتي آمريكايي و صهيونيستي ترور كرده اند، حتي كمتر از 30 سال سن دارند. 
وي با اشاره به اینکهع در ايران نسل جوان، به فعاليت هاي پژوهشي همت گمارده اند و دولت بودجه ويژه اي براي پژوهش هاي علمي اختصاص داده است ، افزود : مقاله های اين جوانان در بسياري از مجله هاي علمي بين المللي چاپ مي شود به طوري كه از نظر علمي جوانان ايراني دارنده رتبه هاي دوم و سوم جهاني هستند در حالي كه در كشورهاي عربي اين وجه از شكوفايي ايراني شناخته نشده است. 
عتريسي در ادامه تصريح كرد: اختلافات ايران و آمريكا به شكل هرمي است كه نوك اين هرم را اختلاف بر سر برنامه هسته اي تشكيل مي دهد؛ اما قاعده آن مربوط به اختلاف در ارتباط با مسائل منطقه شامل امنيت، مساله فلسطين و اسرائيل، حق ملت ها در مقاومت، حمايت از مقاومت و مساله سوريه و بسياري مسائل ديگر است. 
وي تاكيد كرد: آمريكا برنامه هسته اي جمهوری اسلامی را بهانه كرده است؛ زيرا اگر تهران با سياست هاي واشنگتن  موافقت مي كرد و وضعي مشابه زمان شاه داشت، کاخ سفید از برنامه هسته اي ایران استقبال مي كرد.
عتريسي گفت: مشكل آمريكا با ايران بر سر مساله هسته اي نيست، بلکه سياست هاي آن مغاير با برنامه ها و اهداف واشنگتن در منطقه است . 
10-21:38   26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها