بحرینی‌ها حمله نظامیان آل‌خلیفه به مراسم عاشورایی را محکوم کردند

بحرینی‌ها حمله نظامیان آل‌خلیفه به مراسم عاشورایی را محکوم کردند
دوشنبه 16 مهر 1397 - 00:47

صدها بحرینی در اعتراض به حمله نظامیان آل‌خلیفه به مراسم عاشورا و بازداشت خطباء و مسئولان برگزاری مراسم، تظاهرات کردند.

 

العالم - بحرین

نظامیان بحرینی از زمان آغاز ماه محرم الحرام، چندین بار به مظاهر و مراسم عاشورایی در بحرین و مقدسات دینی تعرض کرده‌اند که با عکس‌العمل مردم مواجه شده‌اند.

مسئولان بحرینی طی روزهای گذشته تدابیر سختگیرانه‌ای برای ممانعت از برپایی مجالس عزاداری حسینی (ع) در ایام ماه محرم اتخاذ کرده‌اند که این تدابیر همچنان ادامه دارد.

شبکه خبری «اللولوءه» گزارش داد که بحرینی‌ها یکشنبه شب در اعتراض به عدم رعایت آزادی‌های دینی از سوی دولت این کشور، در مناطق مختلف تظاهرات کردند.

تظاهرات‌کنندگان بحرینی در منطقه «ابوصبیع» هرگونه حمله به خیمه‌های عاشورایی و تعرض به مراسم عزای حسینی را محکوم کرده و با سر دادن شعارهایی آزادی خطبا و مسئولان و متصدیان برگزاری مراسم را خواستار شدند.

نظامیان طی روزهای گذشته چند نفر از خطیبان از جمله شیخ «هانی البنا» و شیخ «یاسین الجمری»  را به خاطر خطبه‌های آنها در مراسم روز عاشورا بازداشت کرده‌اند.

نظامیان رژیم آل خلیفه هر ساله با حمله به نمادهای عاشورایی و تخریب آنها و بازداشت روحانیون سعی در مانع‌تراشی در روند احیای عزاداری حسینی در این کشور دارند.

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین گفته که سرکوب مردم و علمای بحرین نشانه هراس رژیم آل‌خلیفه از قیام عاشورا و تاثیر آن بر معترضان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها