استقرار نظامیان روس در نزدیکی نیروهای تحت‌الحمایه آمریکا در دیرالزور سوریه

استقرار نظامیان روس در نزدیکی نیروهای تحت‌الحمایه آمریکا در دیرالزور سوریه
دوشنبه 16 مهر 1397 - 09:08

پس از آنکه روسیه چندین بار از آمریکا خواست نیروهای خود را از شرق سوریه خارج کند و واشنگتن به این مسئله اعتنا نکرد، مسکو نیروهای خود را در نزدیکی نیروهای تحت حمایت آمریکا در دیرالزور مستقر کرد.

العالم- سوریه 

نیروهای نظامی روسیه شنبه هفته جاری برای نخستین بار در منطقه «بوکمال» واقع در استان دیرالزور در شرق سوریه مستقر شدند.

روزنامه الوطن سوریه امروز دوشنبه گزارش داد که نیروهای روس حضور خود در منطقه شرق رود فرات را گسترش داده و پس از بوکمال، این بار در شهر المیادین و شهرک «محکان» در شرق دیرالزور مستقر شده‌اند.

استقرار نیروهای روس در حالی صورت می‌گیرد که درگیری بین گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -تحت الحمایه آمریکا- با عناصر داعش در شرق استان دیرالزور همچنان در جریان است.

منابع خبری معارض نیز گزارش دادند که تجهیزات نظامی زیادی وارد المیادین و محکان شده است و نیروهای روس نیز در چند موضع نزدیک به نیروهای دموکراتیک استقرار یافته‌اند.

این تحولات در حالی رخ داده است که نیروهای دموکراتیک در آخرین مناطق تحت اشغال داعش در شرق رود فرات پیشروی کُندی در برابر داعش داشته‌اند؛ به گونه‌ای که با گذشت یک ماه از آغاز مرحله دوم عملیات خود موسوم به «طوفان الجزیره» فقط توانسته‌اند بر روستای «موزان» تسلط در شرق دیرالزور تسلط یابند.

الوطن گزارش داد که روسیه چندین بار از اینکه نیروهای آمریکایی و همپیمانان آن بر میادین نفتی دیرالزور تسلط داشته باشند، ابراز انزجار کرده و از آمریکایی‌ها خواسته است که از شرق فرات خارج شوند. 

نیروهای وابسته به آمریکا چندی پیش در برابر راه آهن شهرک «خشام» که در کنترل ارتش سوریه قرار دارد، استقرار یافتند و از قرائن این گونه بر می‌آمد که قصد دارند اجازه ندهند ارتش سوریه به سمت میادین نفتی «الطابیه» پیشروی کند.

اهمیت استان دیرالزور بدین سبب است که میادین نفتی بسیاری در این استان واقع شده است که نیروهای تحت حمایت آمریکا بر آن تسلط دارند.

در همین راستا، منابع محلی و رسانه‌ای، روز گذشته اعلام کردند که بالگردهای وابسته به ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش در جنوب شرق دیرالزور چند تن از فرماندهان داعش از اتباع کشورهای مختلف را از این منطقه منتقل کرده‌اند.

بالگردهای آمریکا در نزدیکی شهرک «الشعفه» اقدام به عملیات هلی‌برن کرده و چند تن از فرماندهان داعش را از این منطقه فراری دادند.

چند روز پیش نیز ائتلاف آمریکایی در نزدیکی روستای «المراشده» در جنوب شرق دیرالزور، با انجام عملیات هلی‌برن چند تن از اعضای داعش از این منطقه دور کردند. 

فارس

پربیننده ترین خبرها