كارشناس روس:اقدام تركيه هواپيما ربايي بين المللي است

كارشناس روس:اقدام تركيه هواپيما ربايي بين المللي است
پنج‌شنبه 20 مهر 1391 - 09:45

مسكو (العالم) ـ كارشناس مسايل راهبردي روسي تاكيد كرد كه اقدام تركيه در زمينه مجبور كردن هواپيماي سوري به فرود در خاك اين كشور، يك هواپيما ربايي بين المللي است.

" فيچسلاف موتوزوف " روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهارداشت: تركيه ديروز (چهارشنبه) با مجبور كردن هواپيماي مسافربري سوريه به فرود در يكي از فرودگاههاي آنكارا، قوانين بين المللي را به طور آشكارا نقض كرد و ممكن بود جان 35 سرنشين هواپيما در معرض خطر قرار گیرد.

وي افزود: بر اين اقدام حكومت تركيه به نخست وزيري رجب طيب اردوغان، نام ديگري به جز هواپيماربايي نمي توان نهاد.
يادآور مي شود مقام های تركيه ديروز چهارشنبه هواپيماي سوري را كه مجبور به فرود در يكي از فرودگاههاي آنكارا كرده بودند، پس از ساعاتي آزاد كردند. 
تركيه همچنين اعلام كرد كه محموله غيرقانوني اين هواپيما را ضبط و مصادره كرده است.

 مسكو از آنكارا درباره اين اقدام توضيح خواست و گفت كه 17 سرنشين روسي نيز در اين هواپيما عازم دمشق بودند.
موتوزوف در ادامه با انتقاد از حضور گروه هاي مسلح سوري در خاك تركيه و حمله به دمشق با همراهي آنكارا گفت: با اين وجود مخالفان مسلح سوريه ضربه هاي سخت و دردناكي از ارتش اين كشور متحمل شده اند به گونه اي كه بسياري از عناصر آنها هم اكنون به مرزها و اراضي تركيه گريخته اند.
كارشناس مسايل راهبردي روسي خاطرنشان كرد: وجود گروه هاي مسلح در تركيه دليلي بر دست داشتن آنكارا در درگيريهاي سوريه است.
وي درباره قدرت ارتش سوريه و توانمندي آن، تصريح كرد: تركيه از ارتش سوريه ترس و هراس دارد، زيرا ارتش سوريه از حيث تجهيزات و تجربياتش در زمينه جنگ، ارتشي قدرتمند است. 
موتوزوف گفت: تركيه قادر به جنگ با ارتش سوريه نيست از اين رو آنكارا همواره از پيمان ناتو مي خواهد كه در هرگونه مقابله احتمالي با سوريه، از آن حمايت كند.
10:33

پربیننده ترین خبرها