پکن: رئیس سابق اینترپل به دلیل دریافت رشوه تحت تحقیق و بازرسی است

پکن: رئیس سابق اینترپل به دلیل دریافت رشوه تحت تحقیق و بازرسی است
دوشنبه 16 مهر 1397 - 12:25

وزارت امنیت داخلی چین در تازه‌ترین خبرها درباره دستگیری رئیس سابق پلیس بین‌الملل گفت که وی به جرم دریافت رشوه تحت تفحص قرار گرفته است.

العالم- آسیا 

وزارت امنیت عمومی چین روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد «منگ هانگوی» رئیس سابق پلیس بین‌الملل (اینترپل) به دلیل دریافت رشوه تحت تفحص است. 

به نوشته «جروزالم پست»، دیروز (یکشنبه) دبیرخانه اینترپل اعلام کرد نامه‌ای دریافت کرده است که منگ هانگوی رئیس پلیس بین‌الملل در آن گفته دیگر قصد ریاست بر این سازمان را  ندارد و از همین امروز از این سمت کنار رفته است.

هفته گذشته رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند، منگ پس از سفر به چین مفقود شده و دیگر خبری از او به خانواده‌اش نرسیده است. اینترپل روز شنبه رسما از مقام‌های چینی خواست وضعیت رئیس این سازمان را که در چین معاون وزیر امنیت عمومی بوده، روشن کند. 

حزب حاکم چین رسما روز یکشنبه اعلام کرد که منگ هانگوی در چین به دلیل قانون‌شکنی  تحت تحقیقات قضایی قرار دارد.

بر اساس گزارش‌های غیررسمی، این مقام چینی و بین‌المللی به کمک به یک شرکت امنیتسایبری در انعقاد یک قرارداد دولتی متهم شده و اکنون از سوی مراجع مبارزه با فساد مالی  حزب کمونیست تحت پیگرد قرار دارد.

«شی جینپینگ» رئیس‌جمهور کنونی چین از ابتدای حضور در قدرت کارزار گسترده‌ای برای مبارزه با فساد مالی به راه انداخته است. در این دوران، شمار زیادی از مقام‌های کنونی و سابق چین به اتهامات مالی بازداشت و محاکمه شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها