اعزام نظامیان آمریکایی به عراق با مترجمان فارسی

اعزام نظامیان آمریکایی به عراق با مترجمان فارسی
پنج‌شنبه 20 مهر 1391 - 14:59

بيش از 200 نظامي آمريکايي با همراهي شمار بسياري مترجم فارسي به پايتخت عراق رسيدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  بیش از 200 نظامی آمریکایی پس از رسیدن به بغداد، به صورت موقت در فرودگاه "المثنی" مستقر شدند.

خبرگزاری عراقی "ایبا" به نقل از منابع آگاه تأکید کرد، با توجه به حضور شمار قابل توجهی مترجم فارسی به همراه این افراد، ناظران تأکید کرده اند هدف از اعزام این افراد زیر نظر گرفتن ایران از خاک عراق است.

به گفته این منابع، این افراد که شماری از آنها پزشک و مترجم زبان فارسی و عربی هستند، در واقع با وزارت امورخارجه آمریکا قرارداد دارند و تا حدود 14 هزار دلار ماهانه حقوق دریافت می کنند.

این خبرگزاری مستقل به نقل از منابع موثق خاطرنشان کرد، تعداد نیروهای آمریکایی در عراق اکنون 4 هزار نفر است که شماری از آنها نیروهای فنی، رزمی، مترجم، و پزشک و هستند؛ و قرار است تعداد آنها طی هفته های آینده به 16 هزار نفر برسد.

خبرگزاری ایبا همچنین در گزارشهای دیگری از فرود شمار قابل توجهی هواپیماهای باربری نظامی آمریکایی در پایگاه های هوایی "الاسد" در غرب عراق و "الویر هاوس" نزدیک بعقوبه در شرق بغداد خبر داده است.

به گفته کارشناسان، پس از حذف گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروه های تروریستی وزارت امورخارجه آمریکا، واشنگتن برخی عناصر این گروهک را برای فعالیت در این زمینه استخدام کرده است.

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت" حذف گروهک منافقین از فهرست گروه های تروریستی را به مثابه پاداشی برای آن دانسته و تأکید کرده است  که این گروهک طی سالهای اخیر به موساد کمکهای بسیاری را ارایه کرده است.

"سیمور هرش" نویسنده و روزنامه نگار معروف آمریکایی با تاکید بر حمایت آمریکا و رژیم اشغالگر از گروهک تروریستی منافقین،  خاطرنشان کرد، "آمریکا همچنان از برخی عملیات محرمانه داخل ایران حمایت می کند".

وی به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکا گفت: ارتش آمریکا و دستگاه اطلاعاتی اسرائیل عناصر این گروهک را آموزش داده و مسلح کرده اند.

هرش در گزارشی در مجله آمریکایی "نیویورکر" نوشت، این آموزشها به صورت محرمانه از سال 2005 در آمریکا آغاز شده است.

از سوی دیگر "مکس فیشر" نویسنده مجله "آتلانتیک" در مطلبی با اشاره به اظهارات سیمور هرش تأکید کرد: حتی اگر هرش در خصوص حمایت آمریکا اشتباه کرده باشد، فهرست بلندی از مسئولان آمریکایی در کنگره، سی آی ای، اف بی آی و دیگر دستگاه ها وجود دارد که از این گروهک حمایت می کنند.

فیشر گفت، آمریکا تاریخچه‌ای طولانی در حمایت از شورشیان و تروریستها دارد، و آنها به نیابت ما در حال جنگ هستند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها