نارضایتی مصری‌ها از عملی نشدن وعده‌های مرسی

نارضایتی مصری‌ها از عملی نشدن وعده‌های مرسی
پنج‌شنبه 20 مهر 1391 - 17:29

قاهره (العالم) - 21 حزب سياسي به همراه شماري از جريان هاي انقلابي مصر به منظور پيگيري اجراي وعده ها و مصوبات دولت، نخستين دستگاه نظارت بر عملکرد دولت و رئيس جمهور را تأسيس کردند.

خبرنگار العالم از قاهره گزارش داد؛ صد روز از آغاز رياست جمهوري "محمد مرسي" رئیس جمهور مصر گذشته و مدتي كه وي براي اجراي وعده هاي انتخاباتي خود مقرر كرده بود به پايان رسيده است. این وعده ها داراي 5 محور اساسي بود: امنيت ، ترافيك ، بهداشت ، سوخت و نان.

اگر چه مرسي در تحقق اين وعده ها به خودش نمره خوبي داده، اما  احزاب سياسي مخالف نظر ديگري دارند و معتقدند تعداد كمي از وعده هاي اصلي ، محقق شده است .

"احمد الفضالي" رئيس حزب صلح به شبکه خبری العالم گفت : اين دستگاه نظارتي، عملکرد رئيس جمهور و همه وزرا و استانداران وي را پيگيري مي كند.

اما طرفداران مرسي معتقدند مهلت صد روزه براي روشن شدن نتايج يك طرح تجاري ساده هم كافي نيست چه برسد به آشكار شدن علائم پيشرفت در كشوري مانند مصر.

آنها تاكيد مي كنند كه رئيس جمهور توانسته است با سرعت بي نظيري طرح ها را سر و سامان دهد، چنانكه وي 6 هفته بعد از آغاز رياست جمهوری، رئيس شوراي نظامي و سران ارتش را بازنشسته كرد و به سلطه ارتش بر مصر پایان داد.

"احمد سبيع" سخنگوي حزب آزادي و عدالت نيز به شبکه العالم گفت: مرسي در اين صد روز پرونده ي مشكلاتي را گشوده است كه بحران هاي مختلفي را طی ده ها سال براي مردم مصر ايجاد كرده اند و مسلما در اين فرصت كوتاه نمي توان اين مشكلات را مرتفع کرد، اما فتح باب اين مسائل و تغيير طرز تفكر مردم در تعامل با اين موضوعات در كنار بازگشت امنيت به شهرهاي مصر تاييد كننده اين سخن ما است كه ما قدم در راه حل كردن اين بحران ها گذاشته ايم.

"صلاح عبدالمعبود" از اعضاي انجمن مؤسسان قانون اساسي مصر نیز به شبکه العالم گفت : بركناري طنطاوي و سامي عنان و جايگزين كردن آنها با افراد جديد به معناي پايان حكومت نظامي در مرحله پس از انقلاب بود و بزرگترين دستاورد دولت محسوب مي شود كه هيچ كس تصور نمي كرد محقق شود. بنا بر اين بهترين داور براي عملكرد رئيس جمهور، مردم مصر هستند كه خواهان زندگي آزاد و همراه با كرامت و عدالت اجتماعي هستند.

AM - 11 - 11:08

پربیننده ترین خبرها