دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد:

عملیات منحصر به فرد هواپیمای ایرانی در اراضی اشغالی

عملیات منحصر به فرد هواپیمای ایرانی در اراضی اشغالی
پنج‌شنبه 20 مهر 1391 - 17:39

دبيرکل حزب الله لبنان با اعلام عمليات منحصر به فرد هواپيماي شناسايي مقاومت در داخل اراضي اشغالي، تأکيد کرد که اين هواپيما ايراني بوده و در لبنان توسط مقاومت مونتاژ شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سید حسن نصرالله" امروز در سخنانی برای برعهده گرفتن مسئولیت نفوذ هواپیمای شناسایی به اراضی اشغالی، تأکید کرد: این هواپیما که در مسیر مشخصی پرواز کرد، ایرانی بود و نه روس؛ و جوانان حزب الله آن را مونتاژ کردند.

پرواز هواپیمای شناسایی بر فراز دیمونا

سید حسن نصرالله نفوذ هواپیمای مقاومت لبنان به اراضی اشغالی را عملیاتی منحصر به فرد توصیف کرد و گفت:  مقاومت لبنان هواپیمای شناسایی پیشرفته ای را از داخل اراضی لبنان به سوی دریا فرستاد؛ این هواپیما پس از پرواز صدها کیلومتر بر فراز دریا از جنوب فلسطین وارد اراضی  اشغالی شد، و قبل از شناسایی شدن از سوی نیروی هوایی دشمن، بر فراز بسیاری از پایگاه های مهم این رژیم از جمله تأسیسات اتمی "دیمونا" پرواز کرد.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: سخنرانی امروز به منظور برعهده گرفتن مسئولیت این عملیات منحصر به فرد است.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: این نخستین بار است که این نوع هواپیما مورد استفاده قرار گرفته و به چنین عمق و مناطق حساسی نفوذ کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه، هدف قرار دادن این هواپیما مسأله ای طبیعی بود و از قبل پیش بینی می شد، خاطرنشان کرد: دستاورد این عملیات آن است که این هواپیما صدها کیلومتر در منطقه‌ای پُر از رادار پرواز کرد؛ ولی صهیونیستها مدعی شدند که افتخار آنها این است که به حریم  هوایی آنها نفوذ نشده است.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: این نخستین تجربه موفق برای عبور از روی دریا است؛ ما امروز بخشی از توانایی های خودمان را افشا می کنیم، و این امر چیزی از حجم مسائل غافلگیر کننده دیگری را که داریم کم نمی کند.

وی ادامه داد: این عملیات نشان می دهد که ما این قدرت را داریم که توانایی هایمان را مخفی، و در زمان مناسب از آنها استفاده کنیم.

رمز عملیات شناسایی

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: این عملیات "شهید حسن ایوب" نامیده شد؛ وی از نخستین مؤسسان این سلاح در حزب الله بود و ما این هواپیما را "ایوب" می نامیم.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: دستیابی به این توانایی و آماده شدن برای انجام این عملیات بسیار زمان بر بود؛ این امر بیانگر آن است که منازعات منطقه ای و داخلی، حزب الله را از تمرکز بر دشمن خود منحرف نمی کند.

انفجار "النبی شیث" حادثه بود

وی در خصوص حادثه انفجار "النبی شیث" گفت: هیچ مقاومتی در دنیا همه امکانات خود را در مناطق مرزی و یا خط مقدم متمرکز نمی کند؛ این امر غیرمنطقی است؛ بنابراین طبیعی و منطقی است که نیروهای دفاعی با همه امکانات و سلاح خود در همه مناطق مستقر باشند.

سید حسن نصرالله افزود: اگر سلاح خود را در چند انبار محدود جمع آوری کنیم؛ به آسانی شناسایی شده و دشمن برای بمباران و نابود کردن آنها دست به کار می شود.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: انبارهای سلاح حزب الله باید سری باشند؛ ما در این زمینه اقدامات گسترده ای انجام داده ایم؛ ولی ممکن است مانند حادثه "النبی شیث" اشکال فنی یا خطای انسانی روی دهد.

موضع آشکار حزب الله درباره سوریه

سید حسن الله در خصوص اوضاع سوریه گفت: از آغاز حوادث سوریه موضع سیاسی ما آشکار بوده است؛  ما دیدگاهمان را در خصوص حوادث سوریه، دستهای پشت پرده و خطرات این حوادث بر لبنان و کل منطقه، طبق اصول فکری و شرعی آشکار بیان کرده و در بسیاری از مناسبتها بر این مواضع تأکید کرده ایم.

حزب الله به سوریه نیرو نفرستاده

سید حسن نصرالله تأکید کرد: از همان نخستین روز، برخی طرفهای مخالف سوریه از اعزام نیروهای حزب الله به این کشور سخن گفته اند؛ که این موضوع همواره دروغ بوده است.

وی افزود: ما شهدای خود را همیشه به صورت علنی و با افتخار تشییع می کنیم؛ حال این شهدایی که (مخالفان سوریه ) ادعا می کنند در سوریه کشته شده اند، کجا هستند؟!.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: ما هیچگاه مخفی کاری نمی کنیم؛ هنگامی که فردی شهید می شود، به خانواده او حقیقت را می گوییم که کجا، چگونه و چه وقت شهید شده است؛ در لبنان هیچ چیزی مخفی نمی شود و ما علنی تشییع می کنیم، نه مخفیانه.

سید حسن نصرالله  با اشاره به "شهید عباس" و بسیاری از کسانی که در مناطق نزدیک به مرز سوریه شهید شده اند، گفت: روستاهایی سوری

پربیننده ترین خبرها