بيماران خاص درمعرض تحريم ضد بشري آمريكا

بيماران خاص درمعرض تحريم ضد بشري آمريكا
جمعه 21 مهر 1391 - 05:05

تهران (العالم)- تحريم هاي غرب و در راس آنها آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران به بهانه مساله هسته اي، نه تنها مردم ايران بلكه حتي بيماران خاص و صعب العلاج را هدف قرار داده است.

به گزارش جمعه شبكه خبري العالم، تحريم هاي غرب آثار منفي فراواني بر 30 درصد از جمعيت ايران كه از بيماري هاي خاص و صعب العلاج رنج مي برند، داشته است.به طوري كه موسسه هاي خيريه اي كه با اين اقشار در ارتباطند در باره خطرات اين اقدام ضد بشري غرب به سركردگي آمريكا ،هشدار داده و خواستار استثناي داروها از تحريم شده اند.

 مبتلايان به بيماري هاي صعب العلاج مانند سرطان ، هموفيلي ، تالاسمي ، امراض كليوي و اسكلروز علاوه بر مراقبت هاي ويژه و حمايت هاي مالي، اجتماعي و روحي ، نياز مبرمي به داروهاي خاص دارند كه تحريم اقتصادي يك جانبه غرب عليه ايران ، به شدت به ضرر اين قشر جامعه تمام شده است.

در همين راستا فاطمه هاشمي رئيس مؤسسه خيريه اي كه به نفع مبتلايان بيماري هاي صعب العلاج فعاليت مي كند نامه اي به بان كي مون دبيركل سازمان ملل فرستاده و خواستار استثنا شدن اين بيماران از تحريم ظالمانه شده است.

وي به شبكه العالم گفت: غرب مدعي است هدف اين تحريم دولت است اما در واقع ملت ايران رانشانه رفته است. زيرا مصرف كننده اصلي دارو مردم هستند و اجراي تحريم ها و تجديد آن براي فشار به قشرهاي آسيب پذير جامعه است و غرب هم اين را به خوبي مي داند.

رئيس اين مؤسسه خيريه افزود: ادامه فشارهاي سياسي عليه شهروندان عادي ايراني بر خلاف اصول اوليه حقوق بشر مانند حق زندگي بوده و كاملا مؤيد رفتار دوگانه غربي ها در تعامل با مسائل انساني است.

هاشمي ادامه داد: در نهايت افكار عمومي جهان و مخصوصا مسلمانان بايد در برابر استكبار و طرح هاي توسعه طلبانه اش بايستند چون تحريم ها امروز عليه ايران است و فردا شامل ساير كشورها نيز خواهد شد.بنابراين ملت هاي جهان بايد بيدار شوند و به سلطه جويان جهان اجازه ندهند هركاري مي خواهند بكنند.

آمار و ارقام حاكي از آن است كه 6 ميليون بيمار يعني حدود 30 درصد از جمعيت ايران در جريان تحريم داروهايي كه در داخل توليد نمي شوند دچار مشكلات جدي شده و در معرض خطر مرگ قرار گرفته اند.

محمد علي صحراييان نايب رئيس انجمن بيماران صعب العلاح نيز به العالم گفت: به عنوان مثال بيماري اسكلروز بر روند زندگي شخص مبتلا تاثير بسزايي مي گذارد به نحوي كه طي هر حمله بايد در بيمارستان بستري شده و براي كنترل بيماري دارو و آمپول دريافت كند.

 وي افزود: برخي از اين داروها ساخت داخل و تعدادي هم از خارج تامين مي شود و بايد تا سالها مورد مصرف قرار گيرند و قطع دارو باعث افزايش حملات به بيمار شده و وي را زمين گير مي كند.

تاثير غير مستقيم اين تحريم ها ابعاد انساني زندگي مبتلايان به امراض صعب العلاج را تحت الشعاع قرار داده و هدف اصلي غربي ها را از تحريم آشكار مي نمايد.

AM - 11 - 11:14

پربیننده ترین خبرها