دیدار هیأتی از حزب‌الله لبنان با دبیرکل جدید جهاد اسلامی فلسطین

دیدار هیأتی از حزب‌الله لبنان با دبیرکل جدید جهاد اسلامی فلسطین
سه شنبه 17 مهر 1397 - 13:50

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در رأس هیأتی از این جنبش به دیدار دبیرکل جدید جهاد اسلامی فلسطین رفت.

العالم _ لبنان

هیأتی از حزب‌الله به ریاست «سید ابراهیم امین السید» رئیس شورای اجرایی این جنبش به دیدار «زیاد النخاله» دبیرکل جدید جنبش جهاد اسلامی رفت.

بر اساس گزارش «فلسطین‌الیوم»، هیأت حزب‌الله، انتخاب النخاله به دبیرکلی جهاد اسلامی را به وی و دیگر اعضای دفتر سیاسی این جنبش تبریک گفت.

«حسن حب‌الله» مسئول پرونده فلسطین در حزب‌الله، «احسان عطایا» نماینده جهاد اسلامی در لبنان و شخصیت‌های دیگری نیز در این دیدار حضور داشتند.

بنا به این گزارش، دو طرف بر روابط محکم دوجانبه و نیز دیدگاه‌های مشترک تأکید کردند و اوضاع فلسطین بویژه قدس، کرانه باختری و نوار غزه به علاوه افزایش تهدیدهای صهیونیستی برای جنگ دیگری علیه غزه را مورد بررسی قرار دارند.

افراد شرکت‌کننده در این نشست عملیات استشهادی اخیر در منطقه «برکان» در نزدیکی شهرک صهیونیستی «آرییل» (در کرانه باختری را ستودند و افزودند این عملیات نشان‌دهنده تأکید ملت فلسطین بر مقاومت و نیز ادامه انتفاضه علیه دشمن صهیونیستی است.

طی این عملیات که در هفته اخیر انجام شد، دو صهیونیست کشته شدند و یک نفر دیگر زخمی شد.

در ادامه دیدار، زیاد النخاله بر آماده بودن مقاومت برای دفاع از ملت فلسطین تأکید کرد. امین السید و هیأت همراه نیز نقش جهاد اسلامی و موقعیت آن در مقاومت را ستودند و برای «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل سابق جهاد اسلامی آرزوی سلامتی کردند.

النخاله که در ماه جاری (مهرماه) به ریاست دبیرکلی جهاد اسلامی انتخاب شده، در سال 1988 توسط رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان تبعید شد و در این کشور زندگی می‌کند.

پربیننده ترین خبرها