دروغ 5 میلیارد دلاری غرب به مردم یمن

دروغ 5 میلیارد دلاری غرب به مردم یمن
جمعه 21 مهر 1391 - 07:48

بيروت(العالم)- سخنگوي جبهه نجات انقلاب يمن كمك هاي مالي ناچيز اختصاص يافته براي مردم كشورش را نوعي توهين دانست و وعده هاي 5 ميليارد دلاري آمريكا،كشورهاي اروپايي و برخي كشورهاي منطقه به صنعا را دروغين عنوان كرد.

سلطان السامعي جمعه به شبكه خبري العالم گفت: در نشست چند سال قبل دوستان يمن در لندن مقرر شد بيش از 5 ميليارد دلار به مردم يمن كمك شود اما فقط 90 ميليون دلار آن اعطا شده است.

السامعي يادآور شد: پس از آن نيز نشست هاي مشابهي كه در نيويورك، رياض و ساير كشورها برگزار شد، همه براي خوراك تبليغاتي اين كشورها بوده به طوري كه ماحصل اين نشست ها فقط اختصاص مبالغي بسيار اندك به مردم يمن بوده است.
     
وي خاطر نشان كرد: مردم يمن نيازي به كمك بين المللي ندارند بلكه نيازمند استرداد اموال غارت شده و محاكمه سران رژيم سابق و كنوني به عنوان غارتگران بيت المال هستند.
 
السامعي ادامه داد: يمن داراي امكانات و درآمد زيادي از صنايع مختلف از جمله نفت است اما اين منابع از سوي اعضاي رژيم سابق كه هنوز در حكومت هستند، چپاول مي شود.

وي تاكيد كرد: غارتگران بيت المال در رژيم سابق كه در دهه هاي گذشته باعث رنج مردم شدند، دوباره به قدرت بازگشته و در حال غارت اموال مردم يمن هستند.
  
سلطان السامعي گفت: مبلغ 170 ميليون دلار كه مدير آژانس توسعه بين المللي آمريكا از اختصاص آن به منظور كمك به مردم يمن سخن گفته است، بسيار اندك بوده و متناسب با نيازهاي اين مردم نيست.
 
وي افزود: هدف از اين كمكها، مصرف تبليغاتي و ادعاي دلسوزي براي يمن است اما آنها به يمن كمك نمي كنند بلكه كشور را در سطوح اقتصادي، سياسي و ساير موارد به نابودي مي كشانند.
     
اين شخصيت يمني گفت: وضع اقتصادي يمن روز به روز بدتر مي شود چون برخي افراد كه خود را انقلابي ناميده اند غارتگران سابق هستند كه همه مصيبتهاي ملت از گذشته تا به امروز ناشي از سياستهاي آنهاست.
  
وي در بخش ديگري از سخنانش تلاش حزب اصلاحات و ساير قبايل با حمايت عربستان و طرفهاي بين المللي براي عقيم كردن انقلاب يمن را عامل محقق نشدن اهداف اين انقلاب دانست.

السامعي افزود: ملت يمن كاملا آگاه و هوشيار است و تا تحقق اهداف انقلاب و سرنگوني همه سران رژيم سابق كه كشور را به سوي ناامني سوق داده و منابعش را غارت كردند، به انقلاب ادامه خواهد داد. 
AM - 11 - 15:59

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها