«الوفاق» بحرین تحریم انتخابات این کشور را اعلام کرد

«الوفاق» بحرین تحریم انتخابات این کشور را اعلام کرد
سه شنبه 17 مهر 1397 - 17:32

جمعیت ملی-اسلامی «الوفاق» به عنوان بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرین تحریم انتخابات پارلمانی و شورای شهر این کشور را اعلام کرد.

العالم - بحرین

 شیخ «حسین الدیهی»، جانشین دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین امروز سه‌شنبه تحریم انتخابات پارلمانی و شورای شهر آینده در این کشور را اعلام کرد.

طبق گزارش شبکه المنار، الدیهی در کنفرانس خبری در لندن با اشاره به اینکه تمامی جمعیت‌های سیاسی و آزادی بیان در بحرین محدود شده، تظاهرات و تعامل سیاسی ممنوع گشته و آزار و اذیت، تبعیض و سرکوب روبه تصعید است، گفت: «بحرین در سیاه‌ترین روزهای خود بسر می‌برد».

وی افزود که بحرین تبدیل به جزیره‌ای بی‌صدا و خفه شده و از سال ۲۰۱۱ تا کنون نزدیک به ۲۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند چه در زندان‌ها تحت شکنجه، چه در سرکوب تظاهرات‌ها و هجوم به منازل ،نزدیک به ۱۵۰۰۰ مورد بازداشت خودسرانه رخ داده که بین آنها ۳۳۰ زن و ۱۵۰۰ کودک بوده‌اند، بحرین شاهد حدود ۵۰ هزار مورد تظاهرات در راه مطالبه دموکراسی و مشارکت سیاسی بوده است و تابعیت بیش از ۷۰۰ شهروند سلب شده است.

الدیهی تصریح کرد که دولت بحرین همواره سعی دارد بیش از ۶۰ درصد جمعیت را در مشارکت سیاسی و تصمیم‌گیری‌ها نادیده گیرد.

وی افزود: «اکنون پس از ۱۸ سال تجربه، با اصرار رژیم برای رساندن وضع به بحران‌های کنونی، عدم انجام اصلاحات حقیقی و بستن تمامی درهای مذاکره تأکید و اعلام می کنیم ملت بحرین در مقابل خود هیچ گزینه‌ای جز عدم مشارکت و تحریم انتخابات مجلس و شوراهای شهر نمی‌بیند».

دولت بحرین اعلام کرده که انتخابات پارلمانی بحرین به دستور پادشاه این کشور، ۲۴ نوامبر (۳ آذرماه) برگزار خواهد شد.

در انتخابات سال 2002، شیعیان بحرین انتخابات را تحریم کردند و مجلس در اختیار احزاب سنی، متشکل از حزب منبرالاسلامیه (اخوان المسلمین بحرین) و سلفی‌ها قرار گرفت.

فارس

پربیننده ترین خبرها