هواپیمایی که معادلات استراتژیک را دگرگون کرد

هواپیمایی که معادلات استراتژیک را دگرگون کرد
جمعه 21 مهر 1391 - 08:11

بيروت، العالم - غالب قنديل تحليلگر سياسي لبناني، پرواز هواپيماي بدون سرنشين مقاومت در آسمان فلسطين اشغالي را تحول استراتژيك در معادلات نبرد ميان مقاومت و دشمن صهيونيستي دانست.

قندیل پنجشنبه شب در گفتگو با شبكه خبري العالم تصریح کرد: دشمن صهيونيستي در لاك دفاعي فرورفته، چون مقاومت از توان تازه اي به نام توانمندي هوايي برخوردار شده است. 

تحلیلگر لبنانی افزود: سخنان سيد حسن نصرالله درباره هواپيماي ايوب و عمليات شهيد حسين ايوب، ادعاي نفوذناپذير بودن آسمان اسراييل و قدرت رادارهاي آمريكا، ناتو، يونيفل و رژيم اشغالگر قدس در فلسطين اشغالي را در هم شكست و به رغم وجود دستگاههاي هشداردهنده سریع كه به ماهواره هاي آمريكا متصل است، هواپيماي بدون خلبان مقاومت توانست مدت طولاني بر فراز فلسطين اشغالي پرواز كند.

قنديل با اشاره به قدرت بازدارندگي حزب الله در زمينه موشك هاي زمين به دريا و اضافه شدن توانمندي هوايي به آن، خاطرنشان کرد: اسراييلي ها حتي نتوانستند هواپيما را پايين آورده و آن را مورد بررسي قرار دهند. هواپيماي ايوب 44 دقيقه بر فراز فلسطين اشغالي پرواز كرد و تا نزديك تاسيسات هسته اي ديمونا رسيد كه نشان مي دهد قادر به ارسال فيلم و عكس به پايگاهي است كه از آن به حركت درآمده و توسط آن كنترل مي شود. 

به گفته اين كارشناس لبناني، وقتي اسراييلي ها مي گويند حزب الله صدها هواپيماي بدون خلبان دارد، به معناي آن است كه این جنبش قدرت هوايي واقعي جهت هدف قراردادن مراكز صهيونيستي را داراست.

قنديل با اشاره به سخنان سيد حسن نصرالله درباره موشك هاي مقاومت، اطلاعات هوايي كسب شده توسط چنين هواپيماهايي را كمك موثري براي هدف گيري اين موشكها دانست و افزود: دشمن صهيونيست از اين حادثه بسيار ضربه خورده و سخنان بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهیونیستی درباره توان این رژيم برای دفاع از خود، نشان دهنده دگرگونی معادلات قوا در منطقه است، زیرا اسراييل كه هميشه به حمله تهديد مي كرد، اکنون از دفاع سخن مي گويد.

تحلیلگر لبنانی در پایان تصریح کرد: توان امروز مقاومت، دشمن را به لرزه افكنده و باعث شده نتانياهو درباره دفاع سخن بگويد. رژیم صهیونیستی از توانمندي مقاومت به وحشت افتاده و نسبت به قدرت جنبش براي واردكردن ضربات دردناك به خود، اطمینان یافته است.

پربیننده ترین خبرها