اعتراض مصري ها به تبرئه عاملان واقعۀ "جمل"

اعتراض مصري ها به تبرئه عاملان واقعۀ
جمعه 21 مهر 1391 - 08:50

جوانان انقلاب مصر با برگزاري تظاهرات مخالفت خود را با تبرئه عاملان واقع? جمل (شترسواران ميدان تحرير) و كشتار انقلابيون طي انقلاب 25 ژانويه 2011 اعلام كردند و بركناري دادستاني كل را خواستار شدند.

به گزارش روز جمعه شبكه خبري العالم، جوانان مصري همچنين دادستان كل مصر (كه از بازماندگان رژیم حسني مبارك، ديكتاتور مخلوع مصر است) و نيز پليس اين كشور را به از بين بردن مداركي متهم كردند كه اثبات كننده اتهام عاملان كشتار انقلابيون بوده است.

دادگاه جنايي قاهره به تازگي همه متهمان پرونده كشتار تظاهرات مسالمت آمیز مردم مصر در ميدان التحرير در اوايل ماه فوريه سال گذشته را تبرئه كرد. حادثه اي كه به سبب حضور چند نیروی نظامی سوار بر شتر، به "واقعه جمل" معروف شد. از زمان شكل گيري انقلاب مصر تاكنون احكام متعددي درباره تبرئه عاملان كشتار تظاهر كنندگان صادر شده است.

در همين رابطه، "انجي حمدي" سخنگوي جنبش ششم آوريل به العام گفت: دادگاه مصر، عاملان كشتار انقلابيون را تبرئه كرد و پيش از اين نيز "حبيب العادلي" وزير كشور حسني مبارك را تبرئه كرده بود و احتمالا حسني مبارك را هم از اتهامات تبرئه خواهد كرد.

"احمد دومه" رئيس جنبش جوانان "انقلاب عربي" هم گفت: تا زماني كه دادستان كل بركنار نشود، به اعتراض هاي خود ادامه مي دهيم و محاكمه وي را كه از بازماندگان رژيم مخلوع حسني مبارك است، خواستاريم.

"ايمن صادق" عضو پارلمان منحل شده مصر نیز در این باره گفت: ما محاكمه افرادی را خواهانيم كه در مدارك و اسناد جنايت عليه انقلابيون دست بردند و مانع از جمع آوري مدارك عليه عاملان كشتار انقلابيون شدند.

صادق با اشاره به اين كه دادستان مصر در صدر اين افراد قرار دارد، خاطرنشان كرد: پليس نيز از ديگر عواملي است كه مدارك موجود را نابود كرد و بايد اين نهاد از وجود ضد انقلابيون و بازماندگان رژيم حسني مبارك پاكسازي و ساختار آن اصلاح شود.

محمد مرسي رئيس جمهوري مصر هم در واكنش به اين مساله، طي بخشنامه اي "عبدالمجيد محمود" دادستان كل را به عنوان سفير مصر در واتيكان انتخاب كرد، اما عبدالمجيد محمود با عزل خود از دادستاني و انتخاب در سمت سفير مصر در واتيكان مخالفت و تاكيد كرد که در سمت خود باقي مي ماند و محمد مرسي نمي تواند وي را بركنار كند.
MKH-12-08:40



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها