به دنبال تبرئه عاملان واقعه شترسواران

حزب حاكم مصر خواستار پاكسازي قوه قضاييه شد

 حزب حاكم مصر خواستار پاكسازي قوه قضاييه شد
جمعه 21 مهر 1391 - 10:19

قاهره(العالم)- عضو كميته اطلاع رساني حزب حاكم آزادي و عدالت، شاخه سياسي اخوان المسلمين مصر، به دنبال تبرئه عاملان كشتار مردم مصر از جمله عاملان واقعه شترسواران، بر لزوم پاكسازي قوه قضاييه كشورش از بقاياي رژيم حسني مبارك ،رييس جمهوري مخلوع اين كشور، تاكيد كرد.

مصطفي مقلد جمعه به شبكه خبري العالم گفت: تبرئه عاملان واقعه الجمل (شترسواران و اسب سواران وابسته به رژيم مبارك كه مردم را سركوب كرده و به شهادت رساندند) نشانه آن است كه رژيم سابق همچنان در اركان حكومت ريشه دارد لذا قوه قضاييه بايد پاكسازي شود.

مقلد افزود: خونهايي كه در ابتداي انقلاب مردم مصر توسط اين افراد ريخته شد و نابودسازي اسناد، تصاوير و فيلمهاي آن دوران نشانه آن است كه عاملان جنايت بازخواست نشده اند.

وي با ستايش از اقدام محمد مرسي رييس جمهور مصر در خصوص بركناري دادستان اين كشور به عنوان يكي از اركان رژيم سابق ادامه داد: مردم براي اعتراض به حكم تبرئه جانيان به خيابان خواهند آمد و اگر رياست جمهوري تصميم قاطعي در اين زمينه اتخاذ نكند، اعتراض ها به منظور تحقق خواسته هاي مردم ادامه خواهد يافت.
 
مقلد يادآور شد: از محمد مرسي رييس جمهوري مصر مي خواهيم همانگونه كه با سپهبد طنطاوي و شوراي نظامي مصر با قاطعيت برخورد كرد، در اين زمينه نيز قاطع برخورد كند چون مردم با او هستند.
 
وي ضمن تاكيد بر لزوم اصلاح قوه قضاييه متناسب با اهداف انقلاب و محدودكردن اختيارات دادستان كل، گفت: مرسي در روزهاي آينده براي بهبود اوضاع، تصميمات مهمي اتخاذ مي كند چون فردي است كه از خواسته هاي ملت عدول نكرده و خون هاي ريخته شده انقلابيون را فراموش نمي كند.

ياد آور مي شود كه محمد مرسي رئيس جمهوري مصر در واكنش به تباني هاي حاكم در قوه قضاييه ، طي بخشنامه اي "عبدالمجيد محمود" دادستان كل را به عنوان سفير مصر در واتيكان انتخاب كرد، اما عبدالمجيد محمود با عزل خود از دادستاني و انتخاب در سمت سفير مصر در واتيكان مخالفت و تاكيد كرد كه در سمت خود باقي مي ماند و محمد مرسي نمي تواند وي را بركنار كند.
 
    A.D-12-17:01 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها