ترور یک سرکرده امنیتی جبهه النصره در ادلب سوریه

ترور یک سرکرده امنیتی جبهه النصره در ادلب سوریه
چهارشنبه 18 مهر 1397 - 13:05

چند فرد مسلح ناشناس یکی از سرکرده‌های امنیتی گروه تروریستی جبهه النصره را در جنوب استان ادلب ترور کردند.

العالم - سوریه

منابع خبری معارض از ترور یکی دیگر از سرکرده‌های گروه تروریستی «هیئة تحریر الشام» -که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است- در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -که نزدیک به معارضان بوده و مقرش در لندن قرار دارد- گزارش داد که چند فرد مسلح ناشناس یکی از سرکرده‌های تحریر الشام را در جنوب ادلب ترور کردند.

دیدبان اعلام کرد که وی یک فرمانده امنیتی تحریر الشام و دارای تابعیت غیر سوری بوده است..

با احتساب کشته شدن این فرمانده، 239 نفر از عناصر تحریر الشام، «فیلق الشام، أحرار الشام، جیش العزة» و سایر گروههای تروریستی حاضر در ریفهای ادلب، حماه و حلب از 6 اردیبهشت ماه تا 10 مهر ماه جاری کشته شده‌اند.

به گفته دیدبان، در بازه زمانی مذکور، 38 عنصر خارجی از تبعه‌های سومالیایی، ازبک، قفقاز، اردنی، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس ترور شده‌اند.

در حال حاضر تحریر الشام در شمال سوریه با ائتلاف تروریستی «الجبهه الوطنیه» به شدت اختلاف دارد و به تازگی دامنه درگیری آنان به غرب حلب نیز رسید.

قرار است به زودی در ادلب در راستای اجرای «توافق ادلب» بین رؤسای جمهور ترکیه و روسیه، منطقه «عاری از سلاح» تشکیل شود و در مرحله بعد عناصر تروریستی از ادلب خارج شوند.

ترکیه که در این توافق متعهد شده است که عناصر تروریستی را از ادلب خارج خواهد کرد و به همین دلیل چندی پیش به هیئة تحریر الشام پیشنهاد کرد که منحل شود.

تحریر الشام نیز در 18 مرداد ماه گذشته بود که از رد درخواست دولت ترکیه برای انحلال این گروه و ادغام در گروه‌های مسلح دیگر خبر داد.

در واقع ترکیه، گروه‌های مسلح مختلف در ادلب را که به نوعی با گروهک ارتش آزاد همکاری می‌کنند، گروه‌های معارض میانه‌رو می‌داند و در همین راستا، ائتلاف جدیدی تحت عنوان «الجبهه الوطنیه للتحریر» (جبهه آزادی بخش ملی) تشکیل داد تا تحریر الشام را وادار به انحلال و ادغام در این جبهه کند و در غیر این صورت آن را سرکوب کند.

در خصوص درگیری تحریر الشام با الجبهه الوطنیه نیز باید گفت که عناصر تحریر الشام از بامداد جمعه (روز گذشته) به روستای «کفر حلب» در غرب حلب حماه کردند و اجازه ندادند رفت و آمد در آن صورت گیرد.

«محمد ادیب» مسئول اطلاع‌رسانی الجبهه الوطنیه تأکید کرد که تحریر الشام مدتی است که در تلاش است الجبهه الوطنیه را در «دار عزه و الارتاب» محاصره کند و این مسئله به بهانه حضور افراد خواهان مصالحه یا حضور عناصر داعشی انجام می‌گیرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها