ادامۀ قاچاق گستردۀ سلاح به سوریه

ادامۀ قاچاق گستردۀ سلاح به سوریه
جمعه 21 مهر 1391 - 13:41

العالم، آنکارا - يک خبرنگار ترک، روند گسترده قاچاق سلاح به سوريه از ترکيه و لبنان و با حمايت آمريکا، ناتو، قطر و عربستان را تشريح کرد.

"بركات قار"روز جمعه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: تسليحات نظامي با حمايت تركيه، قطر و عربستان همچنان براي گروه هاي تروريستي در سوريه ارسال مي شود.

 خبرنگار ترك ضمن انتقاد از ادعای آمريكا نسبت به نگرانی از فعاليت القاعده در سوريه، افزود: آمريكا از القاعده در مرزهاي تركيه و سوريه حمايت مالي و تسليحاتي مي كند و محموله هاي تسليحاتي نيز هر روز به سوريه قاچاق مي شود.

برکات قار تصریح کرد: به گفته شاهدان عيني در شهر انطاكيه ترکیه یک هفته پیش 8 دستگاه خودرو با پلاك هاي خارجي وارد خاک سوريه شدند، تصاويري نيز از اين خودروها در دست است؛ همه اين محموله هاي تسليحاتي به دستور مسئولان آمريكایی و ناتو از پايگاه انجرليك تركيه به سوريه منتقل مي شود.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته تنی چند از مسئولان آمريكائي به ترکیه سفر کردند که نتیجه این سفر تشكيل كميته هاي كاري مشترك براي آموزش نيروهاي خارجي در خاك تركيه و اعزام آنها به سوریه است.

خبرنگار ترك، افزود: كمي پس از تشكيل اين كميته عربستان و قطر سلاح های ساخت اکراین را از طریق ترکیه به دست مخالفان سوری رساندند.

قار گفت: روزنامه آمريكائي نيويورك تايمز اعلام كرده كه "عقاب صقر" عضو جريان " المستقبل " لبنان اسلحه به سوريه منتقل مي كند .

وی خطاب به كساني كه بحران سوريه را "انقلاب" توصيف مي كنند، گفت: آيا انقلابي با حمایت آمريكا، عربستان و قطر در طول تاريخ روی داده است؟! چرا تحولات سوريه را انقلاب مي نامید و کلمه انقلاب را با نظرات اشتباه خود بي ارزش مي كنيد؟

12-17:58
 

پربیننده ترین خبرها