تحلیلگر اسرائیلی: امیدواریم موساد در قتل خاشقچی نقش نداشته باشد

تحلیلگر اسرائیلی: امیدواریم موساد در قتل خاشقچی نقش نداشته باشد
چهارشنبه 18 مهر 1397 - 18:37

تحلیلگر مسائل امنیتی رژیم صهیونیستی با اشاره به گسترش همکاری ها میان عربستان و موساد در سال های اخیر ابراز امیدواری کرد که موساد در پرونده قتل خاشقچی به عربستان کمک نکرده باشد.

العالم-عربستان سعودی

روزنامه رای الیوم با انتشار مقاله ای درخصوص ناپدید شدن جمال خاشقچی، نویسنده و روزنامه نگار منتقد رژیم آل سعود نوشت: تا به این لحظه هیچ گزارشی درخصوص دست داشتن موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) در پرونده به قتل رساندن خاشقچی ارائه نشده است و این در حالی است که طی سالهای اخیر گزارش های مدونی از روابط مستحکم سازمان اطلاعات عربستان و موساد منتشر شده است.

 در همین راستا، در ماه ژوئن سال جاری "تامیر باردو" رئیس پیشین سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در یک گفتگوی تلوزیونی با شبکه دو رژیم صهیوینستی  صراحتا تاکید کرد که که موساد در چارچوب دستورات سیاسی، اقدام به کشتار افراد در کشورهای مختلف می کند و این سازمان به طور مستقیم از شخص بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور می گیرد.

این اظهارات باردو با واکنشهای زیادی در رژیم صهیونیستی مواجه شد، نتانیاهو آن را تکذیب و مدعی شد که موساد بر اساس قوانین و معیارهای بین المللی فعالیت می کند.

از سوی دیگر ناپدید شدن خاشقچی با سکوت رسانه های رژیم صهیونیستی مواجه است با این وجود رونامه معاریو به نقل از  یوسی میلمان، تحلیلگر مسائل امنیتی رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که موساد هیچ نقشی در کمک به عربستان در قضیه کشتن خاشقچی ارئه نکرده باشد، ولو به شکل غیر مستقیم.

وی در ادامه تاکید داشت که روابط گسترده عربستان و موساد در چند سال اخیر، گمانه زنی ها را درخصوص همدستی این دو در پرونده قتل خاشقچی نیز افزایش می دهد.

پربیننده ترین خبرها