ترکیه به دنبال بهانه برای حمله به سوریه است

ترکیه به دنبال بهانه برای حمله به سوریه است
جمعه 21 مهر 1391 - 15:13

پس از اقدام تحريک آميز روز پنجشنبه ترکيه در فرود اجباري يک فروند جت مسافربري سوريه که از مسکو عازم دمشق بود، امروز هم تركيه دو فروند جنگنده را به سوي مرز سوريه اعزام کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، يك مقام ترک هدف از پرواز یکی از این جنگنده ها را مقابله با یک فروند بالگرد در نزدیکی مرز ترکیه اعلام کرده است.

بنا بر اظهارات منابع آگاه، يك بالگرد سوري برای عملیات پاکسازی منطقه اسمرین از دست تروریست ها در خاك سوريه درحال ماموریت بود که ارتش ترکیه جنگنده خود را از منطقه ديار بكر برای اخلال در ماموریت بالگرد به منطقه مرزی اعزام کرد. 

از سوی دیگر ترکیه شب پنجشنبه یک فروند هواپیمای مسافربری سوری که از مسکو عازم دمشق بود را رهگیری و وادار به فرود اجباری در فرودگاه آنکارا کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه پس از فرود این هواپیما در فرودگاه آنکارا، آن را بازرسی و مسافران آن بازداشت کردند، شماری از خدمه و مسافران نیز مورد ضرب و شتم ماموران امنیتی قرار گرفتند .

مقامات ترکیه مدعی شدند این هواپیما حامل موادی است که ماهیت نظامی دارد.

"فايق بولوت" نويسنده و كارشناس سياسي تركيه روز جمعه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: تركيه درپي تحريك سوريه است و تلاش مي كند حمايت غرب را براي حمله به سوريه جلب نمايد، اما دولت آنكارا به اهداف خود نخواهد رسيد.

بولوت افزود: برخي رسانه ها اعلام کردند احتمالا دولت آنكارا براساس اطلاعاتي كه سازمان اطلاعات مركزي آمريكا در اختيارش گذاشته بود، هواپيماي سوري را مجبور به نشستن در فرودگاه آنكارا كرده است.

كارشناس سياسي ترك گفت : هدف آنکارا از این اقدام فراهم کردن بهانه ای برای جلب حمايت از حمله نظامي به سوريه بود و از سوی دیگر می خواست پس از اصابت گلوله خمپاره به يكي از مناطق مرزي خود که 5 کشته به همراه داشت، قدرت بازدارندگی خود را به سوریه نشان دهد.

11-22:50






 



پربیننده ترین خبرها