مذاکره تلفنی بن‌سلمان و حامیان آمریکایی در خصوص خاشقجی

مذاکره تلفنی بن‌سلمان و حامیان آمریکایی در خصوص خاشقجی
چهارشنبه 18 مهر 1397 - 22:30

مقامات ارشد دولت ترامپ با ولیعهد سعودی در خصوص ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقجی مذاکره تلفنی کرده و پاسخ شفاف عربستان به سوالات پیرامون این پرونده را خواستار شده اند.

العالم - آمریکا

کاخ سفید اعلام کرد که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی و «جرد کوشنر» مشاور دیگر رئیس‌جمهور آمریکا، دیروز تلفنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در خصوص ماجرای ناپدید شدن یکی از معارضان برجسته سعودی‌ها با وی گفت‌وگو کردند.

همچنین به گفته سخنگوی کاخ سفید مایک پامپئو با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی درباره سرنوشت نامعلوم جمال خاشقجی تلفنی گفتگو کرده است.

گفته می شود در این تماس تلفنی طرف آمریکایی خواستار اطلاعاتی درباره خاشقجی شده است.

ترامپ نیز امروز در کاخ سفید در پاسخ به خبرنگاران از تماس تلفنی خود با مقامات بلندپایه سعودی صحبت کرد و گفت که همسر خاشقجی را به کاخ سفید دعوت کرده است.

«جمال خاشقجی» معارض آمریکانشین رژیم آل سعود چهارشنبه گذشته برای ثبت طلاق از همسر اول خود، همراه با همسر دوم خود به طرف کنسولگری عربستان در استانبول رفت. همسر دوم خاشقچی تا نیمه شب در برابر کنسولگری منتظر وی ماند اما خبری از بازگشت این معارض سعودی نشد.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که سعودی‌ها پس از ورود جمال خاشقجی به کنسولگری، وی را کشته و تکه تکه کرده‌اند؛ نیویورک‌تایمز گفته که جسد تکه تکه شده خاشقجی با استفاده از مصونیت‌های دیپلماتیک، در قالب بارهای مربوط به دیپلمات‌های سعودی، سوار بر هواپیما از ترکیه خارج شده است.

برخی رسانه‌ها هم می‌گویند که جنازه برای رویت شخصی محمد بن سلمان، راهی عربستان شده است.

بن سلمان جمعه شب در مصاحبه با بلومبرگ مدعی شده بود که از سرنوشت جمال خاشقجی خبری ندارد.

حالا کاخ سفید گزارش داده که دیروز بن سلمان با کوشنر و بولتون در خصوص این ماجرا، مذاکره‌ای تلفنی داشته است. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هم در ادامه با بن سلمان تماس گرفته است. کاخ سفید اعلام کرده که مقامات آمریکا، خواستار پاسخ شفاف عربستان به سوال‌ها در خصوص سرنوشت خاشقجی شده‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم ضمن اعلام نگرانی از سرنوشت این معارض سعودی، برای میزبانی همسر دوم خاشقجی در آمریکا، ابراز تمایل کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها