سناتورهای آمریکایی خواستار تحریم عاملان ناپدید شدن «خاشقجی» شدند

سناتورهای آمریکایی خواستار تحریم عاملان ناپدید شدن «خاشقجی» شدند
پنج‌شنبه 19 مهر 1397 - 02:14

نمایندگان مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور خواستار معرفی تحریم‌ علیه عاملان ربودن روزنامه‌نگار منتقد رژیم آل‌سعود شده‌اند.

العالم-آمریکا

جمعی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا از جمله «باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا و «باب منندز»، عضو ارشد دموکرات در همین کمیته در نامه‌ای به رئیس‌جمهور کشورشان خواستار تحریم عاملان ناپدید شدن «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد حکومت آل‌سعود شدند.

سناتورها در این نامه خطاب به ترامپ یادآوری کرده‌اند قانونی به نام «ماگنیتسکی» از رئیس‌جمهور می‌خواهد در صورت درخواست رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا و عضو ارشد این کمیته، مشخص کند چه فرد یا افراد خارجی در مرگ بدون محاکمه، شکنجه یا سایر رفتارهای ضدحقوق بشری فرد دیگری نقش داشته‌اند.

نگارندگان نامه همچنین تأکید کرده‌اند رئیس‌جمهور به موجب این قانون موظف است ظرف 120 روز بعد از دریافت این درخواست عاملان اقدام مورد بحث را مشخص کرده و درباره تحریم آنها تصمیم‌گیری کند.

آنها با تأکید بر اینکه ناپدید شدن «خاشقجی» می‌تواند مصداق رفتارهای ناقض حقوق بشر باشد، نوشته‌اند: «بنابراین، ما از شما می‌خواهیم تشخیص خود را درباره تحریم‌ِ هر شخص خارجی که مرتکب چنین تخلفی در ارتباط با آقای خاشقجی شده است را معین کند

سناتورهای آمریکایی تأکید کرده‌اند «انتظارمان این است که هنگام تصمیم‌گیری در این باره تمامی اطلاعات مرتبط، از جمله موارد مربوط به بلندپایه‌ترین مقام‌های حکومت عربستان سعودی را در نظر بگیرید.» 

«جمال حمزه خاشقچی»، از چهره‌های رسانه‌ای منتقد رژیم سعودی از روز سه‌شنبه دهم مهرماه (دوم اکتبر) که برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه مراجعه کرده ناپدید شده است.

سه شب بعد، شنبه‌شب (ششم اکتبر)،‌ خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول ترکیه‌ای مدعی شد وی احتمالا کشته شده است.

فارس

 

پربیننده ترین خبرها