اعلام وضعیت اضطراری در فلوریدا از سوی ترامپ

اعلام وضعیت اضطراری در فلوریدا از سوی ترامپ
پنج‌شنبه 19 مهر 1397 - 09:26

تندباد «مایکل» در برخی ایالت‌های آمریکا باعث وقوع سیل، وزش بادهای شدید و ترک مناطق مسکونی از سوی نیم میلیون آمریکایی شد.

العالم- آمریکا 

وقوع تندباد سنگین «مایکل» در آمریکا در چهارشنبه، موجب  بروز خسارت‌های سنگین، ریزش برخی ساختمان‌ها، وقوع سیل، قطع درختان و آب گرفتگی معابر در تعدادی از ایالت‌های این کشور شده است.

  به نوشته وبگاه شبکه «سی. ان. ان» این طوفان که موجب بروز خسارت‌های سنگین در  ایالت فلوریدای جنوبی شده، از سال 1992  و بعد از تند باد «آندرو» بی‌سابقه بوده است.

«ریک اسکات» فرماندار ایالت فلوریدای جنوبی در گفت ‌وگو با سی. ان. ان با تشریح اوضاع  گفت: «نگران جان آن عده هستم که منطقه را ترک نکرده‌اند. »

 بر اساس این گزارش، در خیابان‌های شهر «آپالاچیکولا» در فلوریدا سیل جاری شده است. در «پاناما سیتی بیچ» نیز باد با سرعت صد مایل در ساعت در اوائل بعداظهر چهارشنبه به وقت محلی در سطح شهر وزید. یک ساختمان تازه ساز نیز به خاطر شدت باد فرو ریخت.  به دلیل این تندباد شدید وضعیت در آلابامای جنوبی و جورجیا نیز وخیم اعلام شده است.

 روزنامه «اکسپرس» نیز در این زمینه نوشت:  اهالی مناطق ساحلی فلوریدا به طور اجباری منطقه را ترک کرده‌اند. گفته می‌شود که نیم میلیون نفر تاکنون این  مناطق ساحلی را ترک کرده‌اند. این تندباد تا این لحظه منجر به مرگ 133 نفر شده است.  مرکز ملی تندبادهای آمریکا  نیز قدرت تندباد مایکل را درجه چهار اعلام کرد.  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز در ایالت فلوریدا  وضعیت اضطراری اعلام کرده‌ است.

پربیننده ترین خبرها